Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 32 van 32
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarbarbaar Bekijk bericht

    Elementen van verschillende soorten hebben een verschillende klank, er zijn niet echt "betere" pickups als het daarom gaat. Je koopt wat jij goed vind klinken
    Tja elementen van verschillende soorten hebben inderdaad een verschillende klank. Ik ken echter niemand die helemaal wild wordt van het geluid van slecht geshielde pickups over een grote buizenbak met het volume vol open. Maar misschien heb ik wel niet goed gezocht.

    Een Epi Les Paul kan je zeker beter laten klinken door de electronica te vervangen maar dan is het natuurlijk nog maar afwachten hoe goed hij wordt. Dat zal de ene keer beter uitpakken dan de andere. Niet dat alle Gibson Les Paul studio's nou tip top zijn...
    " Great minds think alike"

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarbarbaar Bekijk bericht
    EDIT: Ah ik kreeg een bericht van iemand dat je met plekken ook iets anders kan bedoelen. Het machinaal maken van bepaalde onderdelen. Hoe het ook went of keert: een computer is nog altijd preciezer dan mensenhandjes.
    Bijna alles wordt machinaal gemaakt, maar met plekken gaat het om het exact afwerken van fretjes. Op youtube zijn filmpjes te vinden hiervan. Een goede gitaarbouwer kan dit met hetzelfde resultaat met de hand doen, maar dat kost tijd en tijd is geld.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top