Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Mmmhhh.............., hoe lang geeft Gibson garantie op zijn gitaren?
    Bij de Dirk Witte een jaar...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imarockerdamnit Bekijk bericht
    Dat is ook wat hij inderdaad bedoeld!
    Een bekend verhaal, maar dat is toch net even iets anders dan 'breken'.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #23

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties, ik heb er heel veel aan!

    De conclusie is dat ik mij niet zo'n zorgen moet maken!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Overigens is de oplossing om het 'werken' van hout te elimineren.

    De stam moet eerst enkele jaren in water hebben gelegen... en daarna enkele jaren gedroogd. Helaas doen slechts enkele traditionele meubelmakers dit nog. En is het een veel te tijdrovend proces voor industrieel produceren. Die drogen het gewoon 'as fast as possible' met een oven.. en filteren alle kromgetrokken/gescheurde stukken eruit, of schuren het bij. Absoluut niet de beste manier hoor.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    heeel " vroegah" bij meubel- en instrumentmakers werd het hout opgeslagen voor de volgende generatie. Dus papa bewerkte het hout wat opa destijds te drogen had gelegd. Zoals papa dus hout te drogen legde wat zijn zoon te zijner tijd zou gaan bewerken... Dat is nog eens lange termijn denken...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Maakt het voor het (eventueel...) verbuigen van de nek nog uit of je een gitaar met een gitaarhaak aan de muur hangt, of op een standaard zet?

    Ik heb begrepen dat opgangen beter is voor de hals.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Maakt het voor het (eventueel...) verbuigen van de nek nog uit of je een gitaar met een gitaarhaak aan de muur hangt, of op een standaard zet?

    Ik heb begrepen dat opgangen beter is voor de hals.
    Maakt geen fuck uit.
    147-c Guitars

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarbarbaar Bekijk bericht
    Alle oude, oude, heeeeeel oude gitaren die een one-piece neck hebben met een overangled headstock breken door de druk van de snaren. Ook knal je onbewust met de headstock wel ergens tegenaan waardoor het hout zijn kracht verliest(er staan nu eenmaal behoorlijk wat kilo's aan drukkracht op!!!). Jou gitaardocent mag dan misschien wel wat ouder zijn waardoor de moderne kennis er nog niet goed in zit.

    Wat is de moderne kennis dan? Een gelijmde headstock! That's right. Twee stukken tegen elkaar gelijmd. De joint(waar het aan elkaar zit) zit ongeveer rond de eerste 3 frets en bij de meeste gitaren die een transparante lak hebben zie je het duidelijk. De ene neckjoint is de andere niet, zo heeft Taylor acoustics zijn eigen manier van neckjoints maken etc. etc.

    Is het slecht voor de tone? Nee
    Zijn er nog gitaren die een one-piece hals hebben? Ja
    Is een neckjoint slechter voor je tone/sustain? Nee, evenveel sustain, zelfde tone.

    Ik geef je een goede tip: maak je geen zorgen om wat voor gitaar dat het is. Gitaren rond de 300 euro zijn meestal kei goed afgewerkt. Een Gibson studio is een lopende band massaproduct. Ze komen eruit en gaan de koffer in, daar komt nog veel afstelwerk bij kijken als je die ontvangt. Ook moeten de frets zodanig glad zijn aan de zijkanten dat je ze nauwelijks voelt. Ik ben een les paul liefhebber en heb die van mij uit een koreaanse fabriek opnieuw afgesteld en gevlakt, maar voor de rest was er niks mis mee!

    Ik ben van mening dat een Epiphone custom/ultra beter uit de doos komt dan een Gibson studio. Wil je ander geluid? vervang de pickups. Verder zit er geen verschil tussen beide. Je komt op hetzelfde bedrag neer als je bij de een de pickups vervangt en bij de ander laat afstellen.

    Wat moet jij doen? Ga naar een muziekwinkel. Pak een gitaar vast, speel er wat mee en ga hem grondig na op onzuiverheden. Bevalt de gitaar?(speelt hij lekker, vind je het een mooie gitaar?) Kopen. De tone komt nog altijd uit je vingers! Een goeie gitaristkan een Aldi gitaar laten klinken als een beest

    Succes.
    Dit is ook een load of crap, ga er niet eens teveel woorden aan vuil maken, maar van de Epi's en Tokai's in de prijsklasse van rond de E 300,00 word ik niet vrolijk van en zijn toch echt niet zo goed als een Gibby, ook niet als je de elementen vervangt en daarnaast plekt Gibson tegenwoordig zijn gitaren en is de afstelling prima te noemen.

  9. #29

    Standaard

    Alleen is een Custom of Ultra geen €300

    En of je zo blij moet worden van dat gePLEK weet ik ook niet. Ik denk nog steeds dat een bekwame tech met het fijne werk hier toch net wat meer uit kan halen dan zo'n machine.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Dit is ook een load of crap
    Met "dit" bedoel je het hele verhaal of alleen hetgeen waar je over praat in je reactie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    van de Epi's en Tokai's in de prijsklasse van rond de E 300,00 word ik niet vrolijk van en zijn toch echt niet zo goed als een Gibby
    Ik heb het hier over een Gibson "Studio" en een Epiphone "Custom". Zit behoorlijk wat verschil in. Ik raad je aan eens een keer naar een grote muziekwinkel te gaan waar ze nog "out of the box te krijgen zijn"


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    ook niet als je de elementen vervangt
    Elementen van verschillende soorten hebben een verschillende klank, er zijn niet echt "betere" pickups als het daarom gaat. Je koopt wat jij goed vind klinken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    en daarnaast plekt Gibson tegenwoordig zijn gitaren
    En wat bedoel je dan precies met plekken? Ik weet dat ze de halzen bij de Les Paul inderdaad nog altijd, als een "set neck" doen lijmen. Ook bij de gitaren die voorzien zijn van bijv. een maple top wordt deze toplaag op de 2-piece body gelijmd. Ook worden al tientallen jaren de halzen gelijmd van Gibson(onder de headstock dan wel). Verder zou ik het niet weten hoor!

    EDIT: Ah ik kreeg een bericht van iemand dat je met plekken ook iets anders kan bedoelen. Het machinaal maken van bepaalde onderdelen. Hoe het ook went of keert: een computer is nog altijd preciezer dan mensenhandjes.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    en is de afstelling prima te noemen.
    Ligt er natuurlijk aan waar je de gitaar haalt. Een nette muziekwinkel stelt een gitaar voor je af en zorgt dat je aan de slag kan ermee. Ongeacht het merk, je hout rekt nog even na als de snaren er net op liggen.

    Verder hoop ik jou niet te veel tot last te zijn gekomen, ik ben hier echter om Imarockerdamnit te informeren op een eenvoudige wijze. Als je verder klachten hebt over de informatie die ik lever. Stuur me een berichtje, dan zal ik mijn verhaal nogmaals grondig doorlezen en mezelf waarnodig corrigeren.
    Laatst gewijzigd door Gitaarbarbaar; 12 augustus 2013 om 00:04

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top