Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    vraagje PRS kraakt tijdens benden?

    Ik heb sinds gister een Blackstar HT-5R in huis. Mijn PRS SE EG (SSS) kraakt echter tijdens het benden. Als ik niet bend, kraakt hij niet. Ik heb inmiddels twee andere gitaren aangesloten en die ondervinden geen problemen. Nu heb ik met mijn PRS na aanschaf gelijk een 'aardingsprobleem' gehad. Dat was tenminste onze conclusie toen wij hem hadden doorgemeten. Hij gaf een enorme brom en is toen teruggestuurd. De reperateur had hem open gehaald, maar er was mij door de muziekwinkel verteld dat er niks was aangepast. Bij thuiskomst was het probleem echter weg....

    Heeft iemand een idee wat het kan zijn? De gitaar is relatief nieuw dus hij kan zo terug naar de muziekwinkel, maar ik ben toch wel benieuwd....
    Laatst gewijzigd door GuitarL91; 9 augustus 2013 om 13:31

  2. #2

    Standaard

    Even een update: Ik was even in de muziekwinkel, kwam goed uit, en de gitaar had nergens last van daar. Zou het kunnen zijn dat de single coils thuis storing van de PC-schermen, tv, o.i.d. oppikt? En hoezo gebeurt dit dan alleen tijdens het benden?

  3. #3

    Standaard

    PC, TV in een slaapkamertje zonder geaard stopkontakt kan ongewenste bijgeluiden geven.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    PC, TV in een slaapkamertje zonder geaard stopkontakt kan ongewenste bijgeluiden geven.
    Zou er in dit geval niet constant gekraak moeten zijn? Soms lukt het benden namelijk gewoon prima...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De aarding zit op de brug van de PRS, tijdens het benden verhoog je de snaarspanning, de brug beweegt dan iets, en de las van het aardedraadje is aan het breken? Zoiets? ik verzin ook maar wat hoor...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6

    Standaard

    Een andere optie. Tijdens het benden beweeg je je gitaar. Op dat moment kan de stekker in je plug bewegen waardoor het lipje geen goed contact maakt. Je jackplug even er uithalen en het lipje verder naar binnen buigen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Is het de tremeloversie? Zo ja, hoor je ook echt kraken, of hoor je de veren achterin werken?
    147-c Guitars

  8. #8

    Standaard

    Een kammetje die niet helemaal lekker is??

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    misschien hoort hij het 'kraken' van de snaar die over de frets schuift maar de frets zijn niet smooth?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top