Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11

    Standaard

    Die van mij maakt zo de tv en de dure buizen quad en platenspeler schoon met een sopje.......schat van een meid....

    .gitaren poetsen? niet te moeilijk doen zolang het geen thinner is.....

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Diepenveen
    Berichten
    11

    Standaard

    Jammer genoeg heb ik op mn zestienjarige leeftijd nog geen huisvrouw , ''jongs af aan''...gaat dus wel lukken

    Maar lemon oil is toch niet goed voor een esdoorn toets? of geldt dat alleen voor die ene van dunlop?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wenger Bekijk bericht
    Jammer genoeg heb ik op mn zestienjarige leeftijd nog geen huisvrouw , ''jongs af aan''...gaat dus wel lukken

    Maar lemon oil is toch niet goed voor een esdoorn toets? of geldt dat alleen voor die ene van dunlop?
    Lemon oil heeft gewoon niet zoveel zin voor een esdoorn toets, omdat esdoorn toetsen in 99% van de gevallen gelakt zijn.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    snaren droogmaken na het spelen. Dat komt de levensduur van de snaren over het algemeen wel ten goede. Zeker als je wat langer achtereen hebt gespeeld. Dat vind ik. Is geen exacte wetenschap.
    Mwoaaaaah....., da's toch weer iets anders. De snaren blijven absoluut langer goed als je ze na het spelen even droog maakt. Met name na een optreden waar je onder de gloeiend hete lampen al het zweet over de snaren uit hebt staan raggen en er ook nog wat bier overheen gaat. Snaren kunnen namelijk roesten en dat speelt doorgaans niet prettig. Ik vergeet helaas meestal een doekje mee te nemen, maar ik heb reeds diverse malen met mezelf afgesproken dat ik hierin verandering ga aanbrengen. Tot nu toe tevergeefs, maar toch...
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    Jerome beter lezen
    Shit, inderdaad niet goed gelezen....
    Sorry Barno...

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Gitaristen zijn viespeuken.

    Al die poetsspullen die je voor gitaren kunt krijgen zijn precies wat het zijn. Poetsspullen dus. Je gitaar gaat er leuk van glimmen en het wordt schoon. Nu beweren de fabrikanten van dat spul dat het onwaarschijnlijk belangrijk is voor de levensduur van je instrument. En dat mag je gerust met een korreltje zout, ter grootte van Ayers Rock, nemen.

    Ik maak de hals schoon als ik nieuwe snaren op mijn plank leg. Gewoon met een doekje. Tandenborsteltje is ook een goed idee. De body maak ik alleen schoon als ik me echt enorm verveel.
    +1. Zelf doe ik een altijd een klein onderhoudsbeurtje (toets en body een beetje schoonmaken) bij het vervangen van de snaren, dan zijn heb je daar geen last van. De toets van mijn PRS (rosewood) bewerk ik met meubelolie en de body spray ik na het schoonmaken (vochtig doekje) met een gitaar spray, toevallig omdat dit nog in huis is.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Ik maak gewoon een bak met warm water.. klein beetje allesreiniger.. doek goed uitwringen en stof weghalen. Dikke schurft-plakaten op de toets schraap ik meestal weg met de achterkant van een mes. Daarna de rest wegpoetsen met een dampe doek... olie erop (olijf, lijnzaad, meubel, whatever). Laten intrekken.. en dat nog eens, totdat de toets verzadigt is en het niet meer opneemt. Het restant eraf wrijven met keukenrol/toilet papier. Nieuwe snaren erop.. en na een dag of 2 is hij weer fatsoenlijk bespeelbaar. Een pas geoliede toets vind ik echt een draak om te bespelen trouwens.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Hey! De Fisherman is terug?!

    Zelf gebruik ik alleen de lemon oil van Dunlop.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dunlops lemon oil is gewoon parafine met een geurtje... echte citroenolie is gruwelijk duur en wil je ècht niet op je gitaar smeren. Je gitaar gaat rieken naar een openbaar toilet.

    Meubelwas e.d. heeft vaak siliconen oid e.d. erin zitten en ook dat wil je niet in je toets. Die chemicaliën blijven in het hout zitten. Hout gaat zwellen, barsten en andere narigheid.

    Walnootolie is overigens perfect voor je hout...

    Water kan echt geen kwaad hoor. We hebben sowieso al een luchtvochtigheid en zweet en bier etc etc waar de gitaar mee te maken heeft. Zolang je het maar netjes droogt en voedt met olie kan je hout heel veel aan. Kijk Maar naar Nuno Bettencourts N4 Washburn. Nauwelijks lak, prachtig verkleurd door zweet en meuk en rot niet uit elkaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top