Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: kapotte DL4

  1. #1

    Standaard kapotte DL4

    Hallo gitaarnet leden,

    Er is een probleem ontstaan op mijn pedalboard en ik weet niet hoe ik dit op moet lossen.
    Ik gebruik onder andere een line6 dl4, deze werkt verder prima alleen er ontstaat een ontzettende ruis/kraak als ik hem aansluit.
    ik heb geen originele voeding maar heb hem aangesloten op mijn voodoolab pedalpower 2, met het daarvoor bestemde draadje (met rode plug) in de daarvoor bestemde input.

    Graag wil ik weten of dit een veel voorkomend probleem is en of iemand mij kan helpen met een oplossing.

    Ik hoor graag van jullie!

    Ben

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Heb je de output waar je de DL4 in hebt zitten op de voodoo lab wel op de goede modus gezet? (dus niet op normal maar juist de andere kant op)
    En ligt het niet aan een rot kabeltje, kapotte wah/drive of te veel adapters op je board?
    Het kan ook zijn dat je je kabel naar je amp te dicht bij een trafo o.i.d. hebt liggen en dat dat gaat storen.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3

    Standaard

    een rot kabeltje kan het niet zijn, ik heb het pedaal ook los aangesloten met originele dl4 adapter en de ruis bleef erin zitten.
    zou je misschien nog een andere oplossing weten?
    in ieder geval al heel erg bedankt voor je snelle reactie!!
    Laatst gewijzigd door baruhrup; 4 augustus 2013 om 22:22

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Zeker dat de ruis in het pedaal zit? Het kan ook een gitaar of amp zijn. verder zou ik het niet weten...
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  5. #5

    Standaard

    Al eens op een geaard stopcontact geprobeerd in een compleet andere ruimte + set up? Dus bijv. bij een gitaarspelende vriend.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    196

    Standaard

    Heb ik ook gehad met mijn DL4, bij mij was de (dual) op-amp kapot, moest vervangen worden. (vraag me niet uit te leggen wat het is). Ik heb mijn laten repareren door http://www.dirk-hendrik.com kostte een paar tientjes.

  7. #7
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarFX Bekijk bericht
    Al eens op een geaard stopcontact geprobeerd in een compleet andere ruimte + set up? Dus bijv. bij een gitaarspelende vriend.
    Ruis wordt (vrijwel) nóóit veroorzaakt door gebrekkige aarde... is dan eigenlijk altijd brrromm...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top