Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard fender telecaster deluxe car

    In een lokale muziekwinkel zag ik deze gitaar http://www.google.be/imgres?imgurl=h...QEwBA&dur=1703

    Officiele naam : fender fsr tele deluxe CAR (rood) of SFG (groene versie)

    Deze gelijkt sterk op de MIM telecaster deluxe 72 (zelfde body en pu) enkel de headtock verschilt (tele headstock ipv strat).
    Bovendien is de body aan de neck verbonden met vier schroeven ipv 3 ( wat mi. eerder een voordeel is).
    Gelakte toets en hals. Gitaar hals doet mij sterk denken aan de hals van m'n classic player 60 strat waar ik erg van houd.

    De gitaar is van in den beginne een stuk(je) lager geprijsd dan de tele deluxe 72. Wat is hiervoor nou de reden gelet op de -lijkt het mij toch- identieke "kwaliteit" ?
    Zie ik iets over het hoofd ?

    Ik vind buiten enkel afbeeldingen en 1 youtube demo (www.youtube.com/watch?v=wumbsrRcrZg
    ) niet veel terug over de gitaar maar ben wel geïnteresseerd . Wie weet meer over deze gitaar ?


    Denis
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 1 augustus 2013 om 10:02

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    de FSR in de naamgeving staat voor Fender Special Run. Dus een model in gelimiteerde oplage met "speciale" features.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Yep I know maar je vindt raar genoeg enkel iets terug over de FSR deluxe 72 reeks 5 (dus met strat headstock).

    Over deze reeks bijna niets..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ondertussen nog eens teruggeweest naar winkel zucht - vergelijkende test uitgevoerd tussen de twee aanwezige modellen zucht - speelt heel erg goed zucht en kreun- voorkeurexemplaar heeft licht "kapje" in lak aan achterkant (is er dan toch verlossing ?)- vraag of hier nog iets kan gedaan worden aan prijs - zaakvoerder ("nen hollander" notabene beantwoordt deze vraag positief - laat mij nieuwe prijs zien - ik schrik ernstig !!!
    GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASALARMMM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!

    Morgen hngd ?
    Ja dus.
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 1 augustus 2013 om 14:26

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2008
    Locatie
    Frozen North
    Berichten
    248

    Standaard

    Vind deze eigenlijk nog wel wat geiler, maar dat komt vast door de P90 mojo.....



    http://www.bax-shop.nl/solid-body/fe...t-details.html

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joh@ndederde Bekijk bericht
    Vind deze eigenlijk nog wel wat geiler, maar dat komt vast door de P90 mojo.....



    http://www.bax-shop.nl/solid-body/fe...t-details.html
    Andere gitarist in de band heeft zo eentje, fijn ding!

  7. #7

    Standaard

    Ik ben erkend P90-o-fiel en zou alleen al om die reden de voorkeur daaraan geven.
    Gegeven dat Denis een voorkeur lijkt te hebben voor een model met humbuckers, zou ik niet zonder meer (dat wil zeggen zonder voldoende onderbouwing) een model zonder humbuckers adviseren.

    Tenzij jij, net als ik, gewoon stomweg je liefde aan de P90 belijdt en stelt dat mensen die verliefd zijn nou eenmaal geen redenen nodig hebben.
    Maar sta er dan wel bij stil Denis, dat dat meer met biologie dan met argumenten te maken heeft.
    Ik ben alvast benieuwd hoe de keus uitvalt.
    Succes + veel plezier, want het uitkiezen van een nieuwe plank is altijd een prachtig en spannend proces.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    De foto met de p90 is inderdaad erg mooi maar dit model is niet direct verkrijgbaar in een winkel in de buurt (ik ben echt wel iemand die graag lokaal koopt) en was op zoek naar een model met humbuckers. Deze humbuckers klinken overigens nog zeer fender.

    In die zin is de keuze voor mij niet moeilijk...

    Bovendien ziet de gitaar die ik "begeer" er in levende lijve mooier uit dan op de foto.

    Misschien later wel ooit eens...

    @ dusjaak : indien je erg benieuwd bent over mijn keuze suggereer ik even mijn vorige post te "selecteren" met de computermuis misschien verschijnt het antwoord dan reeds onder de vraag naar de hngd ...
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 1 augustus 2013 om 17:00

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik heb de gitaar vrijdag gekocht en ben er zeer tevreden over !!

    Binnenkort maak ik een HNGD-topic aan.

    Groeten aan allen,

    Denis

  10. #10

    Standaard

    Vandaag heeft een familielid een Fender FSR Tele Deluxe gekocht. Aangezien ik een Fender Telecaster 72 Deluxe heb, kan ik eens kijken of ik een soort van review over beide kan schrijven om de verschillen/overeenkomsten te belichten. Wij hebben ze even naast elkaar gehouden en de FSR heeft een wat dunnere nek t.o.v. mijn Tele. Op het 7e fret bedroeg het verschil in dikte 1,5mm en naar inschatting loopt dat iets op richting de hogere frets. Fijne plank trouwens, gefeliciteerd ermee!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top