Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 18 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 173

Discussie: Composit Project

  1. #111

    Standaard

    ja daar ben ik ook achter gekomen nu ;( nu moet ik een gat maken in de achterkant om een aantal te verwijderen, als dat mogelijk is ;(

    de rest is al helemaal klaar,die delen komen nooit meer los.De gitaar klinkt niet slecht maar het kan beter.Het bovenblad moet meer trillen.



    Laatst gewijzigd door koen1; 23 juli 2014 om 00:33

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik blijf het een prachtig project vinden! Het wijkt zo af van alle gitaarbouw-wetten, en voor alles zoek je weer een nieuwe oplossing. Doorzetten!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Filmpje! Ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk klinkt. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat het bovenblad zo enige moeite heeft met lekker resoneren.

  4. #114

    Standaard

    Filmpje word binnenkort gemaakt.

    Ik heb de gitaar opengemaakt en de carbon fiber latjes weg geslepen.
    Ik moest een nieuw achterblad deel maken op exact de goede plek zodat het een verbindingsplaat kon worden die de juiste contouren heeft.

    Hij is er niet mooier op geworden maar de gitaar klinkt nu een stuk beter, en het is een prototype dus de looks zijn nog even minder belangrijk.Het gaat erom dat alle bugs eruit gehaald worden voor de consumenten versie.

    Laatst gewijzigd door koen1; 27 juli 2014 om 14:24

  5. #115

    Standaard

    Hier is een filmpje van de gitaar, er is niets bewerkt.

    https://www.youtube.com/watch?v=CfvzzzSMPtc
    Laatst gewijzigd door koen1; 29 juli 2014 om 15:33

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vind het een mooi project!
    Maar misschien heb ik het gemist maar waarom zit de houten top onder het frame ipv erop?
    Is dat alleen voor nu voor proto test doeleinden?
    En ik luister zojuist op mijn telefoon, en dat in combinatie met YouTube geeft niet zo'n realistisch beeld denk ik, maar als ik zo luister hoor ik eigenlijk een cleane elektrische gitaar?

  7. #117

    Standaard

    Misschien heb ik ook iets gemist, maar wordt het geen akoestische gitaar?

  8. #118

    Standaard

    D3nnis: De top zit daar permanent onder. Dit is een revolutionair concept dat ik binnen zeer korte tijd compleet ga uitleggen.

    dit is de (acoustische) gitaar zonder backing track.dit is het natuurlijke geluid van de gitaar aangezien het niet met een pickup is opgenomen,maar met de LR baggs lyric internal mic.Er is niets aan bewerkt, geen volumes afgesteld,niets gemixt of gemaster, gewoon opgenomen met audacity direct de pc in.

    er moet nog steeds meer warmte in de gitaar,de overstap van spruce naar cedar vond ik niet voldoende.wellicht iets nog drastischers zoals mahonie.

    https://soundcloud.com/michael_utc/clean-testy
    Laatst gewijzigd door koen1; 30 juli 2014 om 16:39

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen1 Bekijk bericht
    D3nnis: De top zit daar permanent onder. Dit is een revolutionair concept dat ik binnen zeer korte tijd compleet ga uitleggen.
    Interessant, en in ieder geval out of the box, denk ik dan.
    Alleen schoonmaken lijkt me lastig met al die randjes! :-)

  10. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen1 Bekijk bericht
    dit is de (acoustische) gitaar zonder backing track.dit is het natuurlijke geluid van de gitaar aangezien het niet met een pickup is opgenomen,maar met de LR baggs lyric internal mic.Er is niets aan bewerkt, geen volumes afgesteld,niets gemixt of gemaster, gewoon opgenomen met audacity direct de pc in.
    Aha, zo zonder backing track krijg ik al een beter idee van de klank. Leuk om na alle foto's die voorbij gekomen zijn te horen wat voor soort geluid eruit komt. Maar ik zou hem eigenlijk wel door een door een normale microfoon willen horen. Hoe graag LR Baggs je het ook wil doen geloven, het signaal van een ingebouwd elementje is heel wat anders dan het natuurlijke geluid van de gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top