Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Kleur en logo veranderd van mijn foute Sg.....

    Verleden jaar begonnen met de bouw van mijn eerste project...een heuse Sg!!!
    Blij dat ik was gelijk foto,s geplaats nadat hij eindelijk na 7 maanden klaar was.
    Ik decals besteld ergens van Gibson en het daarbij behorende logo...wat een commentaar kreeg ik daarop....(eigenlijk wel terecht...proest!!)
    Met een kleine beschadiging hier en daar plus dat de kleur me niet beviel besloten om hem een andere kleur en logo te geven...zo was hij......



    en zo is hij nu...









    Logo verzinnen vond ik nog het lastigste van alles...voor nu vond ik dit wel leuk...chrome lettertjes die er ook zo weer af kunnen als ik er over uit ben wat er uiteindelijk op moet komen....mooi of niet...het is wel iets wat ik zelf verzonnen heb...
    Laatst gewijzigd door angel-eyes18; 27 juli 2013 om 14:51
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Tof dat nu zelf logo hebt verzonnen. fantastische lakjob zo te zien.

    wel jammer dat Je Gun genomen hebt. Da's nl de naam van het merk van gewaardeerd forumlid Oigun...

    www.guncustoms.nl

  3. #3

    Standaard

    Aaaiiiii....en dat wist ik dus niet...

    Het zijn plaklettertjes dus ze kunnen er zo weer af...

    Lak zit er zeker goed op al zeg ik het zelf...tussen lakken en polijsten heeft 2 dagen gezeten...wel een beetje snel maar alles is goed gegaan.
    Laatst gewijzigd door angel-eyes18; 27 juli 2013 om 15:14
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik denk ook niet dat je het opzettelijk hebt gedaanhoor. toeval bestaat.

    maar als je een ander logo neemt, zou ik het iets kleiner maken en toch haaks op de headstock zetten. een SG heeft veel met symmetrie en dan oogt dat evenwichtiger imo.

    Het lakken: ik doe het al heel lang maar zo'n glans krijg ik niet geflikt hoor. knap

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik denk ook niet dat je het opzettelijk hebt gedaanhoor. toeval bestaat.

    Het lakken: ik doe het al heel lang maar zo'n glans krijg ik niet geflikt hoor. knap
    Ach Barno...ik geloof dus echt niet dat iemand die zoveel gitaren heeft gebouwd niet zo,n glans in zijn gitaren krijgt als iemand die net zijn eerste projeckt heeft afgerond.
    Heb net even op je site gekeken en heb mij even zitten vergapen aan de aparte doch mooie modellen gitaren.

    Even in het kort wat ik gedaan heb...
    schuren van grof naar steeds fijner...ben geeindigd met p2500 wtrprf.
    Er zat Nitro Cel. lak op...ik ben verder gegaan met Acrijl.... afijn..
    7 lagen zwart hoogglans...tussen de lagen niet geschuurd...alleen de laatste laag met p2500.
    Vervolgens 7 lagen blanke lak hoogglans....ook alleen de laatste laag geschuurd anders polijst je je eigen een breuk.
    laatste laag heb ik s,ochtends om 9 uur gedaan en s,avonds om 7 uur begon ik met lichtjes opschuren met p2500.
    daarna gelijk met Commandant gepolijst totdat ik vond dat hij goed was...vervolgens met een lichtere polijstmiddel er overheen.
    Daarna een syntetische auto wax van Mothers er overheen.
    Met alle respeckt voor alle lakgoeroes hier (Fred) maar 4 weken wachten is mijns inziens niet nodig als je je pas gelakte gitaar maar met respeckt behandelt en niet als een mongool machinaal aan de gang gaat...ik heb alles met de hand gedaan.
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nee, ik kan gitaren ontwerpen en bouwen, maar lakken lukt me maar half.

    ik denk ook niet dat lakgoeroes zullen beweren dat je niet zo snel kan polijsten en heel shiny krijgt, alleen is de kans nogal groot dat de lak na een tijdje gaat inzinken en het resultaat na enkele maanden een stuk minder wordt.

  7. #7

    Standaard

    We zullen het gauw genoeg zien Barno...mijn eerste lakjob met NC heb ik ook zo snel gedaan...Acrijl zal iets minder snel drogen maar 1 laag per dag en dan 45 graden in de schuur moet het goed komen
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    post nog eens een foto van de lak over vier weken (en niet stiekum polijsten tussentijds ) het gaat er niet om of je de lak voorzichtig zou moeten benaderen maar om het punt dat de lak nog niet alle oplosmiddellen heeft los gelaten en dit gebeurt nog in de komende tijd (zeker met acryl) je lak zal iets gaan krimpen en doffer worden en dan zul je toch weer even moeten schuren en polijsten
    Maar complimenten de lak zit er superstrak op dus mocht hij wat doffer worden dan denk ik dat dat bij jou wel in goede handen is
    life sucks and then you die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    en inderdaad, 1 laag per dag en 45 graden zal zeker helpen
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Haha een nep GUN...Plak dat Gibson logo er maar weer op
    Lak ziet r zeker strak uit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top