Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 februari 2011
    Locatie
    Ergens in de Zaanstreek
    Berichten
    9

    Standaard American Vintage ’52 Telecaster na 2012

    Hoi

    Ik denk al eenntijdje om een Fender American Vintage ’52 Telecaster (buttersctoch blonde te kopen, en nu is er sinds 2012 een "verbeterde" versie uitgebracht, waardoor de versie van voor 2012 zo'n €200 in prijs gedaald is, was ongeveer €1800,-

    Weet iemand wat precies de verschillen zijn?
    Zal ongetwijfeld iets aan verbeterd zijn maar is dat die €200 prijsverschil waard?

  2. #2

    Standaard

    Ik zat toevallig net bij Bax te kijken naar telecasters. Daar staat een uitgebreide beschrijving van de wijzigingen.
    http://www.bax-shop.nl/solid-body/fe...t-details.html
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brucespr Bekijk bericht
    Hoi

    Ik denk al eenntijdje om een Fender American Vintage ’52 Telecaster (buttersctoch blonde te kopen, en nu is er sinds 2012 een "verbeterde" versie uitgebracht, waardoor de versie van voor 2012 zo'n €200 in prijs gedaald is, was ongeveer €1800,-

    Weet iemand wat precies de verschillen zijn?
    Zal ongetwijfeld iets aan verbeterd zijn maar is dat die €200 prijsverschil waard?
    Nee,commercieel gelul...!
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Commercieel gelul is het niet helemaal, voor de andere modellen dan de '52RI is er qua specs wel redelijk wat veranderd. De 52RI is zo goed als identiek gebleven.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maakt niks uit inderdaad. Bij totally music in Almelo staat er een telecaster 52 ri voor 1500 eu volgens mij en die hangt daar al zeker 3 jaar, misschien interessante optie voor je?

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 februari 2011
    Locatie
    Ergens in de Zaanstreek
    Berichten
    9

    Standaard

    Bedankt voor de tips, de info op de Bax website verklaart inderdaad het eea, ze hadden nog een leuke actie met 8% korting ophet totale assortiment dus ik dacht dan kan ik alsnog die 2012 editie kopen ... maar uiteraard viel net het merk Fender buiten die actie ...
    Bax heeft trouwens ook de editie van voor 2012 voor € 1600 misschien dat die het dan toch wordt ...
    In ieder geval bedankt voor het meedenken

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Heb ze een tijdje geleden 1 op 1 met elkaar vergeleken in mijn zoektocht naar een 52 reissue tele. Ben uiteindelijk met de oude versie de winkel uitgegaan.
    Verschil zit er zeker wel in!
    De nieuwe heeft een dikkere neck wat zeker aan het begin van de hals is te merken. De pickups zijn ook anders. In de oude versie zit wat meer laag-mid. Daarnaast heeft de oude versie een wat verouderde kleur lak wat de body volgens het tdpri forum de zogenaamde 'pumpkin' caster look geeft. Beetje oranje tint. De nieuwe versie heeft een veel lichtere, volgens fender historisch correcte butterscotch kleur.
    Dus zeker wel verschillende gitaren. Goed testen om er achter te komen wat jouw favoriet is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Heb laatst heel even op een nieuwe 52 ri gespeeld. Hele fijne gitaar, wel wat bleek van kleur inderdaad (zoals Episua hierboven vermeld). Het exemplaar dat ik even in m'n handen had vond ik bijzonder licht, zal vooraan in de 3kg range gezeten hebben schat ik en klonk echt zoals een tele moet klinken. Daarnaast, voor bijna 2k mag dat ook wel natuurlijk.

    Moest ik in jou positie zijn zou ik de 2dehands markt in de gaten houden, daar komen genoeg 52ri's voorbij!

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 februari 2011
    Locatie
    Ergens in de Zaanstreek
    Berichten
    9

    Standaard

    Thanx,

    Gelukkig was BAX toch nog in een feeststemming naar mij toe (Thanx BAX) en mocht toch met korting de 2012 Tele52 kopen ... en hij is geweldig

  10. #10

    Standaard

    Gefeliciteerd, maar eh... foto's?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top