Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Discussie: Advies Beginnersset

  1. #1

    Standaard Advies Beginnersset

    Hallo

    Ik wil een beginnerset aanschaffen d.w.z. Les Paul model gitaar en modeling combo versterker. Qua gitaar ben ik er wel aardig uit en wil ik onderstaande aanschaffen n.l. de Harley Benton L-450Plus CB Vintage Series. Dit is een eigen merk van Thomann en kost 149 euro.

    http://www.thomann.de/nl/harley_bent...50_plus_cb.htm

    Ik denk voor die prijs met die onderdelen geen verkeerde gitaar.

    Qua versterker twijfel ik tussen de Laney Prism P65 (149 euro) en de Vox VT40+ (194 euro). Hebben jullie ervaring met deze?

    Waar zouden jullie voor kiezen?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik heb vroeger nog op een oudere versie van die vt- versterkerreeks gespeeld. Dat was een prima versterker.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Anderzijds is 40 watt niet wat veel als je alleen thuis gaat spelen. Bestaat toch wel lichtere versie van. Misschien kan je dan een iets betere gitaar nemen (epiphone of zo).

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat je voor dat geld niet echt iets mag verwachten... persoonlijk zou ik marktplaats afstruinen voor een gebruikt les paul model. Wat betreft die Vox, geen verkeerde versterker. Ik was er niet kapot van maar ik heb er toch een tijdje plezier van gehad. Ik had de VT15 en die ging al hard genoeg voor thuis.
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi@m Bekijk bericht
    Ik denk dat je voor dat geld niet echt iets mag verwachten... persoonlijk zou ik marktplaats afstruinen voor een gebruikt les paul model. Wat betreft die Vox, geen verkeerde versterker. Ik was er niet kapot van maar ik heb er toch een tijdje plezier van gehad. Ik had de VT15 en die ging al hard genoeg voor thuis.
    Qua gitaar krijg ik bij Thomann 3 jaar garantie op de Harley Benton. Met die specificaties Alnico humbuckers en Massief Mahonie body ben ik bij een Epiphone meer geld kwijt en vraag me af of dat dan een betere gitaar is. Je betaalt volgens mij ook voor de naam Epiphone.

    Wat betreft de versterker is dus een Vox VT20+ voldoende qua vermogen. (30 watt)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    186

    Standaard

    Hey,

    ervaring mat die HB heb ik niet, maar een goede Epi lijkt me wel beter.
    Voor een beginner is een GOEDE Epi prima ( je moet deze er wel uit zien te vissen; bijvoorbeeld met behulp van een ervaren gitarist).

    Voor een ervaren gitarist kan een Epi ook wel, maar deze wint het nooit van de Real Deal.

    Suc6 ermee.

    Gr.

    J.

  7. #7

    Standaard

    Hi,
    Ik heb een vox vt40+. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee(veel sounds/effecten). Maar ga voor de vt20+. Ik heb mijn powerlevel op 20 watt staan en de master op 9 uur. Dat is genoeg voor thuis en anders zet je de master maar wat hoger. Hij behoudt goed zijn geluid bij hoge master. Ik ken de laney niet(ben ook nog maar beginnend elektrisch) de vox is in iedergeval een goede versterker. De fender mustang trouwens ook... Was mijn nummer 2.
    Veel suc6 met je nieuwe versterker(welke het dan ook is)
    Arthur

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door babybird Bekijk bericht
    Qua gitaar krijg ik bij Thomann 3 jaar garantie op de Harley Benton. Met die specificaties Alnico humbuckers en Massief Mahonie body ben ik bij een Epiphone meer geld kwijt en vraag me af of dat dan een betere gitaar is. Je betaalt volgens mij ook voor de naam Epiphone.

    Wat betreft de versterker is dus een Vox VT20+ voldoende qua vermogen. (30 watt)
    Ik heb geen ervaring met die specifieke HB, en alleen ervaring met de betere Epiphone Les Pauls, maar voorzover ik kan inschatten is er een wereld van verschil. Alnico humbuckers en massief mahonie body zeggen lang niet alles.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard



    Net deze 1982 Westone Thunder II gekocht voor minder dan die Thomann Chinees . Zeldzaam, vintage, bijzonder, veelzijdig, betere balans en meer ergonomisch dan een LP. 100% origineel. Na een opknapbeurtje een gitaar die over alle low end LP kopietjes heen pist IMHO.

    Dus: verder kijken dan je neus lang is en gewoon eens exact de andere kant op lopen dan de domme massa.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht


    Net deze 1982 Westone Thunder II gekocht voor minder dan die Thomann Chinees . Zeldzaam, vintage, bijzonder, veelzijdig, betere balans en meer ergonomisch dan een LP. 100% origineel. Na een opknapbeurtje een gitaar die over alle low end LP kopietjes heen pist IMHO.

    Dus: verder kijken dan je neus lang is en gewoon eens exact de andere kant op lopen dan de domme massa.

    Precies!

    Er zijn gitaren waar geen Fender, Gibson of wat dan ook opstaat...en die beter zijn.

    Jeff Beck klinkt op een chinees van 100 Euro's nog beter dan anderen met de beste customshop-gitaren...

    Veel komt uit de vingers.

    Groet,

    J.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top