Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 24 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 231
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    Hoe bedoel je?
    Ik meen dat je in een ander topic sprak over takketyfusteflondraad. Waarschijnlijk een andere variant waar ik op ook niet eerder van had gehoort.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Is dat dat siliconendraad wat Tube Town ook verkoopt? Briljant spul!!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Nope......
    Nico


  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Ik weet niet of het teflon is... Maar het is inderdaad dat rode/blauwe draad voor de heaters... En ja ik vind het veels te stug, de eerste keer twisten viel het zo weer terug waardoor er gaten in de twist vielen.. maar bij nogmaals twisten en verhitten met een aansteker blijft het nu keurig in de plooi. Dat verhitten heeft overigens niet geleid tot smelten. Het wil dus wel.

    De binnenste kern is van ijzer of zoiets, het duurt stukken langer voordat dit opgewarmd is met de bout en de soldeer erin vloeit. Maar de insulatie kan ook stukken meer warmte hebben dan PVC?.

    De specs van het draad.
    90 gr Celcius, 1000v AC, 600V, AWG22.
    Lijkt me dus beter te gebruiken dan het andere draad.

    Zal zo dadelijk even wat foto's posten.

    Als de Moderator dan even de topic titel kan aanpassen in Bouwverslag Overtone Special?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Overigens, de rest van het ceriatone draad is wel hittebestendig, en oogt stevig... al voor-vertind draad geloof ik. Maar het valt onmogelijk met zo'n klik stripper te strippen helaas. Gewoon een ouderwetse stripper wil wel, maar dan weer het risico dat je in het draad snijdt, ik controleer dus iedere strip daarop voordat ik het vast soldeer. Het is imho dus even wennen en niet het makkelijkste draad om mee te werken.

    Edit: @ Nico, dat de meer ervaren techneuten die dag in dag uit hun vak uitoefenen, en daarvoor ook opgeleid zijn, daar geen boodschap aan hebben geloof ik wel . Ik ben gewoon een hobbyboer en leer al doende.
    Laatst gewijzigd door kassie; 24 juli 2013 om 12:05
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Klinkt misschien raar maar het is nooit mijn beroep geweest. Altijd er gewoon naast gedaan
    Nico


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Eerste foto's



















    moet nog veel gebeuren...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Eerste vraagjes,

    Waarom ceramic caps voor de snubbers en bright cap.. en geen silver mica? Originele dumbles hebben ook ceramic.
    (overigens heeft ceriatone me de verkeerde bright cap toegestuurd. een 120 ipv 121 code.. moet een 120PF zijn).

    Waarom in godsnaam een carbon comp 22k grid stopper op v1 pin 2? Gaat dat geen extra ruis geven door de hele versterker?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    overigens heeft ceriatone me de verkeerde bright cap toegestuurd. een 120 ipv 121 code.. moet een 120PF zijn
    Volgens mij doen ze in de keramischecapfabriek maar wat met die codes. Soms met multiplier, soms zonder. Een '47' er op wil ook niet zeggen dat het een 4 met 7 nullen is.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    (overigens heeft ceriatone me de verkeerde bright cap toegestuurd. een 120 ipv 121 code.. moet een 120PF zijn).
    Je hebt ook gemeten? Of trek je zonder meer de conclusie dat als er 120 op staat het automatisch 12pF is terwijl beide coderingen in omgang zijn??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Waarom in godsnaam een carbon comp 22k grid stopper op v1 pin 2? Gaat dat geen extra ruis geven door de hele versterker?
    Daarom ruisen die Fender twins altijd...... omdat ze Carbon comps hebben......
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top