Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 24 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 231
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard Bouwverslag Overtone Special

    Hallo

    Ik ben momenteel een Overtone Special aan het bouwen. En het geleverde hoogspanningsdraad is veuuls te stug.

    Nu heb ik nog een restpartij speakerdraad van een voormalig HIFI setje staan. Wat lekker soepel is (makkelijk twistbaar). Verder is het mooi zwart/wit (oog wil ook wat natuurlijk). Ik zal hier ff wat specs onder geven.

    22AWG
    VW-1
    80 graden Celcius
    300 volt

    (Ampere en dus watts staat er niet op)

    Heb even geteld. Het draad bestaat uit 17 koperdraadjes.

    Nu is mijn vraag.
    Kan ik dit draad gebruiken voor de heaters? (4 eindbuizen, 3 preamp buizen). Of alleen de preamp heaters?
    Kan ik dit draad gebruiken voor de 220 draden?

    De PT secundair en navenant DC voeding lijkt me niet aangezien dit ver boven de 300 volt is. Mijn plan is om daar draden vanuit een netsnoer te gebruiken.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik kan je met jou vraag niet helpen,maar ben wel nieuwsgierig naar het project. Een kit gekocht ? Of alles zelf doen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik kan je met jou vraag niet helpen,maar ben wel nieuwsgierig naar het project. Een kit gekocht ? Of alles zelf doen?
    Kitje, met de boards al geassembleerd. Maar alsnog ontzettend veel bedraden en solderen. Best een ingewikkeld project. Zal even wat foto's posten. Ik neem er de tijd voor dus het gaat langzaam. Maar wil nu alles in één keer goed doen. Vanwege de vele componenten wil ik dus draad gebruiken wat mooi twist en in de hoek te drukken valt. Anders wordt het één ratjetoe.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Edit:

    Even wat opgezocht op internet, en blijkt wel belangrijk om vooral de eindbuizen met dik draad te doen vanwege de mogelijke verliezen en hitte. Heb dus dat stugge draad getwist met de boormachine, en de insulatie onder spanning verhit met de aansteker. Nu blijft het mooi in de plooi.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    en de insulatie onder spanning verhit met de aansteker.
    Als er maar niks gesmolten is.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    heren
    Het is gewoon eenvoudig rekenwerk. Je telt de stromen op die door de gloeidraden gaat. Je zoek op het internet een wire gauge tabel op. Daar heb meestal een kolom met de stroom die het draad kan hebben en dan naar links zie je de AWG. Zorg gewoon dat het wat ruim zit dus niet te zuinig met de stromen en klaar. appeltje eitje
    Nico


  7. #7
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Kitje, met de boards al geassembleerd. Maar alsnog ontzettend veel bedraden en solderen. Best een ingewikkeld project. Zal even wat foto's posten. Ik neem er de tijd voor dus het gaat langzaam. Maar wil nu alles in één keer goed doen. Vanwege de vele componenten wil ik dus draad gebruiken wat mooi twist en in de hoek te drukken valt. Anders wordt het één ratjetoe.
    'n Paar jaar geleden heb ik er ook eens een gebouwd; zo'n 50-Wattertje, mèt het originele teringteflondraad.
    Da's glad en stug, maar best mee te werken, hoor! Met wat inzicht en geduld is het ampje best netjes geworden.
    Heb nog ergens wel wat pic's...:

    Naam: Overtone_ poweramp.jpg
Bekeken: 554
Grootte: 98,7 KB Naam: Overtone_preamp.jpg
Bekeken: 581
Grootte: 98,0 KB
    Naam: 100_5003.jpg
Bekeken: 566
Grootte: 94,3 KB

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Hmmm, weer een nieuwe draad variant?

  9. #9
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Hoe bedoel je?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Ik vermoed jouw opmerking originele teringteflondraad is overigens fantastisch draad. Klachten komen meestal van mensen met slecht gereedschap
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top