Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Linkjes in posts

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard Linkjes in posts

    De laatste dagen valt mij op dat er in willekeurige posts rode, onderstreepte links staan naar allerlei pop-ups.
    Ik heb het dus niet over bewuste (niet onderstreepte) links van de poster, maar naar reclame.
    Voorbeeld in deze draad: post #4. Beide links zitten daar in. Misschien is het een bewuste keuze van Gitaarnet.nl (geld...?) en heel storend is het niet. Wel verrassend!
    Iemand?

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...der-onderdelen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2

    Standaard

    Ik zie niets. Dat zit niet in gitaarnet. Wel bestaan er browser plugins die zoiets doen. Waarschijnlijk is er bij jou onbedoeld zo'n plugin meegeinstalleerd met een ander programma.

    Dat zijn tegenwoordig helaas normale praktijken die ook door bonafide software makers worden toegepast. Je download een gratis programma en als je even niet oplet tijdens de installatie dan wordt er ook dit soort rommel op je pc gezet. Dan blijkt achteraf dat je ergens een vinkje had moeten uitzetten als je dat niet wilde.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Het lijkt ook heel willekeurig. In mijn eerste post gaat het aan en uit. M.n. woorden als "geld" en "niet" worden dan rood....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ik denk dat het bij jou zit. Ik zie niets vreemds, het klinkt ook niet als iets wat Gitaarnet zou doen. Hou het in de gaten.

    The Bertman, mod
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb het ook gehad, maar zoals mountainman al zei: het is waarschijnlijk een stukje "spyware" o.i.d.
    Kijk ff bij je browserextensies o.i.d., misschien zelfs bij het configuratiescherm/software (start/run/appwiz.cpl).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Henri, denk het ook. Heb er even een virusscanner op los gelaten die ook dat soort spyware herkent en het lijkt (weer) weg!
    Ik vond het ook wel erg vreemd voor Gitaar.net.
    Iig dank voor jullie reacties en adviezen etc.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Om de genoemde reden van ongewenste links e.d. download ik dus ook geen gratis software maar officiële software.
    Kost soms een paar centen maar weegt niet op tegen de anders aanwezige irritatie.
    Voor popups als bijvoorbeeld bij MP en andere sites reclames heb ik een popupblocker, behorende bij firefox, geactiveerd en krijg hiermee ook de ongewenst reclames niet meer.
    Verder een zeer goede virusscanner met alle nodige functie, spam en spyware e.d. is ook een pré want ook zelf met gratis virrusscanners komt er rommel mee.
    Verder draait er bij mij ook Tuneup utillities 2013 om de boel goed schoon te houden (onderhoud Laptops).
    Voor +/- € 150,00 aan extra beveiligingssoftware op jaarbasis word ik van alle rommel onthouden.

    Heerlijk werken is dat.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Dat heb ik ook een keer gehad op me vorige laptop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top