Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    ik kan het schema'tje van die MG30 niet vinden .

    Als ie clean nog wel aardig klinkt , en distorted te dun ,.....dan is 't misschien nog wel op te lossen met een wijzigengetje op de print. ( misschien hè ! )

    ( Als ie juist clean het al niet had getrokken , dan had ik er geen hoop meer in gehad )

    oh ennuhhh , .....voor in de AHOY zal ie dan waarschijnlijk toch nog een pietsie te kort komen
    Laatst gewijzigd door 7ender; 11 juli 2013 om 11:47

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Hier zit wel een pdf met het schema van de MG30DFX tussen.

    Weet niet of dat de bedoelde amp is en welke wijziging je in gedachten hebt?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Man, waarom dat gepruts op die printplaat ???? Koop een fatsoenlijke buizenbak dan ben je klaar ! En die DS-1 NIET wegdoen, die matcht juist goed met goeie marshalls, de DSL-401 of de Vintage Modern bijvoorbeeld. Die laatste vind ik icm een les paul echt compleet goed.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Man, waarom dat gepruts op die printplaat ???? Koop een fatsoenlijke buizenbak dan ben je klaar ! En die DS-1 NIET wegdoen, die matcht juist goed met goeie marshalls, de DSL-401 of de Vintage Modern bijvoorbeeld. Die laatste vind ik icm een les paul echt compleet goed.
    DS-1 en een goeie Marshall? Niet mijn kopje thee hoor....

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Hier zit wel een pdf met het schema van de MG30DFX tussen.

    Weet niet of dat de bedoelde amp is en welke wijziging je in gedachten hebt?
    Nou,....als ik zo effe gauw dat schema'tje van die MG30DFX bekijk , dan lijkt het me toch niet meer dan dat het een oefen-versterkertje voor thuis-gebruik is.

    Als je hier met een distortion-pedaal nog eens het overdrive-kanaal instuurt op die clipping schakeling , en het signaal gaat vervolgens een lullig eindversterker-IC'tje in wat op een lage spanning werkt , dan wordt 't wel gauw een "krijs-brei" denk ik.

    Wat je eventueel nog kan proberen is het high-pass condensatortje C12 , 470pf , wat in het klank-filtertje voor die spanningsvolger zit,(zal waarschijnlijk een keramisch schijf-cond. zijn )
    te verwijderen , om daarna te kijken of dat overdreven dunne geluid wat voller geworden is.

    Als dat wat aardiger uitpakt , dan heb je nog een beetje mazzel .

    Je kunt 'm ook laten voor wat het is , en ooit wat knappers aanschaffen.

    D'r wordt hier wel meteen gebruld dat dat een buizen-versterker MOET zijn , maar dat hoeft natuurlijk niet.

    Neem zonodig een "nuchter", ervaren, persoon mee om je bij te staan tijdens aankoop , en test het even goed uit in de winkel !

    ( "nuchter" = omdat enorm veel mensen je te graag datgene laten kopen , wat ze zelf hebben ,........die staan dus niet neutraal tegenover jouw specifieke wensen )

    Koop een merk , die service geeft ( onderdelen ) ,..mbt een defect , als de garantie-termijn verlopen is.
    Ashdown , Samson en veel meer chinese en russische bende zijn er bijv slechte voorbeelden .


    P.S : Plant ,.....bedankt voor het opzoeken van dat schema'tje
    Laatst gewijzigd door 7ender; 12 juli 2013 om 08:22

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    DS-1 en een goeie Marshall? Niet mijn kopje thee hoor....
    ..ach ..ene Joe S. is er slechts buitenaards surfend wereldberoemd mee geworden ;-)
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Draai wat meer mid in je geluid, dan prik je er ook beter door.
    helemaal mee eens. Vaak wordt er thuis lekker veel laag/hoog en weinig mids gedraaid omdat dat alleen wel lekker vet klinkt. In de band wordt je laag weggeveegd door de bassist en het hoog door bij bekkens/zang. Mids had je sowiezo al weinig..en ja...dan val je dus weg. Even heel zwartwit gesteld zo, maar hier komt het ongeveer wel op neer. Dus..open die midknop ;-)
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik70 Bekijk bericht
    ..ach ..ene Joe S. is er slechts buitenaards surfend wereldberoemd mee geworden ;-)
    Is "Surfing with The Alien" hiermee opgenomen? Onvoorstelbaar! Ik heb 's zo'n DS1 voor mijn JCM 800 2204 gezet, maar vond het echt 3x niks.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Is "Surfing with The Alien" hiermee opgenomen? Onvoorstelbaar! Ik heb 's zo'n DS1 voor mijn JCM 800 2204 gezet, maar vond het echt 3x niks.
    Ja maar je praat dan over een studio omgeving en vergeet niet dat het geluid van die cd door een dikke mengtafel is gehaad inclusief compressie, dus ja dan klinkt het wel, zeker voor die muziekstijl. Als je een DS1 heel mild instelt dan krijg je er echt wel een leuke sound uit.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ach, toon zit in je vingers zullen we maar zeggen.
    Wellicht heeft het ook te maken met de "feel" van de gear die je gebruikt, zowel gitaar, amp, maar zeker ook pedalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top