Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard 'body' weg met distortion bij optreden

    Hoi,

    ik heb een probleem met mijn geluid als ik optreed en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen

    Ik speel al een tijdje gitaar en sinds een jaar zit ik in een bandje waarmee we regelmatig optreden. We proberen gewoon leuk wat nummertjes te coveren, top-40 tot classics, leuk om te spelen en leuk om te luisteren.

    Op het moment dat ik clean speel dan heb ik een prima geluid, ben ik goed te horen en heb ik geen problemen met mijn geluid. Als ik mijn distortion aanklik, verdwijnt mijn geluid in een ruis en voeg ik niets meer toe. de bass/inhoud/body is totaal verdwenen van mijn geluid.

    Ik het gaat om een Marshall MG30 ( 30W transistorversterker ) en een Boss DS-1 voor de distortion.
    Hetzelfde probleem kwam voor toen ik op een Peavey Bandit 112 speelde (volgens mij 100w transistor )
    Gitaar betreft Ibanez ART-600, les paul body en actieve elementen.

    Iemand ervaring met deze problemen? Ik hoor graag jullie mening en alvast bedankt voor het lezen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Als je dit forum een klein beetje kent, zul je merken dat Marshall MG en BOSS DS-1 eigenlijk zo'n beetje het foutste van het foutste is.

    Even serieus: Die Marshall is een leuke amp voor thuis, en misschien voor oefenruimtes op laag volume. In dat laatste geval zul je spaarzaam moeten zijn met de gain. Hoe meer gain, des te meer je verzuipt in de mix. Dat heb je zelf eigenlijk ook al gemerkt, want clean knal je er makkelijk bovenuit.
    Met een buizenversterker heb je hier al minder last van, maar ook daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde.