Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Les Paul kit

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard Les Paul kit

    Gisteren heb ik op E-bay een goedkoop les paul bouwpakket aangeschaft.
    Ik wil dit al een hele tijd eens doen en aangezien ik een gitaar verkocht heb moet dit er maar eens van komen.
    Ik heb nog goede hardware liggen. Qua pickups komen er eerst GFS humbuckers in.

    Inclusief verzenden vanuit de UK zijn de kosten 150,-

    De specs:
    Basswood body met esdoorn top en flame fineer.
    Maple Neck

    Ik verwacht de kit eind van de week.
    In de tussentijd kan ik me bedenken welke kleur het geheel moet gaan krijgen en dat valt niet mee.
    Gelukkig ben ik ook nog een LP aan het bouwen dus kan ik twee kleuren kiezen.

    Ik ben te lang Les Paul loos, dat kan niet.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    En jawel, mijn pakket is binnen!
    Eerste indruk is goed al zitten er wat kiertjes rondom de halsverbinding maar dat gaan we fixen.
    Verder past de hals goed en zit niet te los. Pickupruimtes lijken handmatig gefreesd.
    Lekker licht gitaartje. Wat ik wat tricky vond waren de voorgeboorde bruggaten. Het eerste wat ik gedaan heb is meten of de afstand klopt en dat doet het.


    Ok, foteaux:












  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard



    Zo gaat ie worden, high output humbuckers dr in en goan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    kan een leuk project worden, jammer van de kiertjes maar door dit geld (en het punt dat je toch dekkend gaat lakken) is dit allemaal wel te verhelpen
    Ik ben zelf al aardig opgeschoten met mijn precision kit lp en daar past alles naadloos (maar dit was wel een stukkie duurder)
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard



    Voor het geld valt het me helemaal niet tegen. Ik heb ook naar duurdere kits gekeken. De prijs kan aardig oplopen. De zijkanten en achterkant wordt idd dekkend dus dat komt goed.
    Ik was ook benieuwd hoeveel werk je eraan hebt en of dit geschikt is voor mensen die nog blanco zijn op het gebied van gitaarbouw.
    T ding weegt niets, basswood met maple is wel een goede combi voor dik scheuren.

    Dr zit overigens een malletje bij om een Gibson headstock te maken maar die is knettertje scheef haha. Ik ga de kop iig maken zoals ie hoort want dat hoort mijns inziens bij het Les Paul model. Mooi in balans in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Epiphone headstock.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard



    De kopplaat wordt van kunsstof. Wat het exact is weet ik niet maar het heeft een mooie dikte hiervoor.
    Gaten opgevuld zodat ik deze opnieuw kan boren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Gisteren ben ik er achter gekomen dat de trussrod beide kanten op kan. Voordat ik met de kop bezig ga heb ik eerst getest of de truss werk

    Weinig reacties haha niemand wat te melden?

    Ik vind het een leuk project, het geeft snel resultaat en ik kan me helemaal richten op het afwerken. Mooie oefening.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    er moet een floyd op ik ben bang dat de tekening niet meer terugkomt bij het polijsten, ik weet niet hoeveel lak er op zit maar ik zou hem iets terug schuren en komt de tekening veel sterker terug
    life sucks and then you die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Een floyd die dan werkeloos op mijn lptje zit doen we maar niet

    Ik ben al flink aan het schuren geweest. Ik heb de flam weer wat terug. De stain is wat vlekkerig. Ik ben erg voorzichtig want het zou zonde zijn om door het fineer heen te schuren.
    Ik heb geschuurd met 240 en 320.
    Al met al wordt de gitaar redelijk donker. Ik ga wel los op mn custom deluxe met echte flame maple top. Das veiliger en als het niet goed is schuren we gewoon nog een keer.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Net nog even de zondagsrust verstoord en het kopfineer gefreesd.
    De kop zelf is wat lastiger, dat gaan we morgen in alle rust doen. Geen haast want dan gaat het mis.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top