Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 179
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    super mooie body blijft het. Het bedrijfje waar je hem gekocht hebt ( http://www.chguitars.co.uk/) heeft helaas geen werkende site meer
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Hij zit ook op ebay http://stores.ebay.nl/CH-GUITARS . Je kan hem ook mailen op het email adres dat eindigt op zijn website met sales@ ervoor. Doe dit even cryptisch anders wordt dat mail adres vol gespamd Hij verteld me dat hij er nog 9 over had, maar dat de kwaliteit van die vrij matig was, als in slechte afwerking van poly. Als je een body koopt zal je denk ik die wel eerst van de poly moeten strippen. ga ik overigens ook doen want ben toch niet zo tevreden met de afwerking en met het maken van de binding moet ik het toch opnieuw doen. Body weeg toverigens wel gewoon 2,9 kilo, dus niet super licht ofzo. Ik heb uiteindelijk nog korting gekregen vanwege wat problemen en heeft hij 36 pond terug gestort.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    ik heb inmiddels de drum wrap gevonden bij drumcompany, nog steeds niet goedkoop (49 incl verzenden), maar te overzien. Genoeg voor wat extra white falcon chicken replica's. Mocht ooit iemand dit lezen op zoek naar gold sparkle binding, pm me dan maar, want grote kans dat ik nog wat heb liggen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    De drumwrap is iets langer dan nodig namelijk 50 x 200 cm, dus mocht iemand nog behoefte hebben aan een strook gold sparkle let me know. Anders maak ik er gewoon nog een keer een.

    Gitaar plus hals ziet er nu zo uit, zodra de drum wrap binnen is ga ik de hals routen. ook ga ik de body ontdoen van de binding en poly en vervolgens routen voor een extra binding.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik heb eens alle mogelijkheden qua bigsbys bekeken.

    een B16 slopen: kan, maar prijzig en wil graag een scharnier hebben ipv vast aansluitpunt
    een B3 in laten korten, kan ik zelf niet want kan dat niet aan elkaar lassen
    een aluminium blok kopen en zelf aan de slag: heb ik niet de middelen voor om zoiets te bwerken.

    Dus heb ik besloten dit uit te besteden, ik heb onze member spirit al gepmt want die had er zelf een gemaakt. ik hoop dat hij bereid is er een te maken. Maar ik vroeg me af, in geval dat spirit niet kan of wil, waar zou ik zoiets kunnen laten doen? Is er een metaal bewerk forum ofzo?

    Volgens is er trouwens best veel behoefte aan een in gekorte b3 als ik zo wat fora lees over mensen die een bigsby op een telecaster willen. Dat hoefijzer model vind ik persoonlijk niet zo mooi en een b16 is behoorlijk lomp.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Denken jullie dat het doorzagen van een b3 en weer aan elkaar solderen met spul zal werken? Ik weet niet of de trekkracht van de verbinding sterk genoeg zal zijn? http://www.durafixeasyweld.nl/

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    .......Maar ik vroeg me af...Is er een metaal bewerk forum ofzo?
    ....
    Mannen van staal kun je ook vinden op www.cnczone.nl
    Ongetwijfeld ook op andere sites, maar hier is een aparte rubriek voor het uitbesteden van werkjes/klusjes
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik heb me daar geregistreerd, eens kijken wat zoiets zal moeten kosten. Ik denk namelijk dat een B3 de enige optie is. Probleem vand e b16 is de rechte hoek van het aansluit punt. Door de arch top van de body zal de bigsby ook onder een hoek er op komen, hierdoor zal het aansluitpunt niet netjes op de achterkant komen. Alleen al vanwege diot feit is een scharnier veel handiger. De vraag is alleen, hoe makkelijk is het om gegoten aluminium te lassen/solderen, maar dat zal ik wel horen op dat forum

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Vanmiddag ben im bezig geweest om de poly van de body af te halen met een heat gun. Ging op zich goed maar door mijn onervarenheid heb ik het iets te heet laten worden waardoor het lijm van het bovenblad op sommige plekken het begeven heeft. Ik speel nu met de gedachte om de boel uit voorzorg van elkaar te halen en te schuren en opnieuw in de lijm en klemmen te zetten? Of zal dat niet noodzakelijk zijn volgens jullie? Ik moet namenlijk nog de zijkanten doen en dat gaan schuren zal een drama worden dus zal nog steeds dmv de heat gun dit moeten doen, hiermee dus ook een risico dat het bovenblad meer los zal raken.





  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Gold sprakle is binnen, dikte betreft 0,4 mm. Ik heb een aantal mogelijkheden her en der gevraagd aan mensen(barno, tdpri, oigun).

    Aangezien de gold sprakle binding (0,4) dunner is dan de bestaande channel (1mm) zal ik het moeten opvullen. De mogelijkheden:
    Optie 1:
    Witte binding aan de achterkant van 1mm en daar de goldsprakle op plakken (acetone) en binding channel 1,5 mm maken en dus ook de radiused (ongeveer 3,5 mm) achterkant op 1,5 mm routen. Vervolgens wil ik de transparante folie over de gold sparkle gebruiken als masking tape. Dus nadat ik wit geverf heb, na 40 minuten de folie van de gold sparkle aftrekken. Hierdoor komt de sparkle bloot te liggen. Aangezien de binding hierdoor een dikte van 1,2 krijgt (wit = 1mm, gold sparkle 0,2mm) ligt de binding dieper dan de binding kanaal. Ik verwacht dat ik die 0,3 mm wel opvul tijden het clear coaten. Dit heeft als vorodeel dat de sparkle nog beter uitkomt. de beschermende folie over de gold sparkle maakt de sparkle toch iets matter lijkt wel. Ook ben ik bang dat als ik de folie laat zitten, ik deze per ongeluk van de goldsparkle zal trekken als ik deze voorzie van masking tape.

    Optie 2:
    Transparante binding van een acryl plaat dikte 1mm aan de voorkant van gold sparkle plakken en de binding channel laten zoals het is maar dan overtollige transparante binding wegschrapen. Is wat meer werk, maar dan ligt de gold sparkle wel wat dieper. Ik weet alleen niet of ik acryl na het schrapen wel goed gepolijst krijg. Ook denk ik dat witte binding beter met buigen zal zijn dan transparant acryl. Ook ben ik bang dat acryl bij het buigen mat wordt.








 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top