Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 18 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 179
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht
    Carclean. ;-) Gebruik het ook als ik polijst en wax.
    Thanks, heb inmiddels twee stuk 3m fine line besteld, een van 6 mm voor de binding op body en 3 mm voor binding op hals.

    Als het goed is komt vandaag alles binnen. verf was wat vertraagd. Ook moet ik nog voor een pickguard aan de slag. Ik twijfel tussen gold sparkle of gold of eentje met zwarte rand

    Ik ga het zelf maken uit een stuk plexiglas, dus er komt geen logo van Gretsch er in

    even stemmen tellen:


    of


  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Allebei wel cool, maar ik zou persoonlijk voor de tweede gaan zonder zwarte rand, trouwer aan de white chicken/white falcon/penguin en ik denk dat zo'n sparkle slagplaat erg druk maakt.
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    I vote gold. (geen sparkle dus)

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ja denk dat gewoon goud iets minder druk wordt. Zal eens kijken hoe die goud verf rerageerd op plexiglas. Wellicht de achterkant nog ff aflakken zodat het minder beschadigd.

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Verf:


    Waarom ga je niet ff langs de verfwinkel (of bouwmarkt) en haalt ff wat staaltjes? 9018 zit aardig tussen 01 en 10 in.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Okay inmiddels weer een update. verf gekocht via een zaak die na veel gedonder mij dumplicolor acryl leverde. Ik dacht, gebruik ik dat wel, grote fout, kon alles er weer afhalen. Acryl is echt verschrikkelijk klote spul. Maar 1k verf vans praymax en de 2k celar van spraymax is echt fantastisch spul!

    Bigsby wederom opnieuw gelast. Ik wilde de lagers er uit tikken om te olien en toen brak ik hem weer. Nou ja, klusje van 30 minuten dus ook geen probleem. De lager zijn nu in ieder geval weer gesmeerd, door de hitte van de gasvlam was alles een beetje vast gelopen.

    In eerste instantie zonder primer geverfd, maar dat was ook geen succes. gelukkig had ik nog 2 bussen van 400 ml over en kon ik na een primer laag de boel weer verfen. Soms een beetj ete gehaast waardoor je gasbellen in het verf zag. Ik had dit al voorzien en uit voorzorg een half busje kleur over gehouden.

    Gisteren de clear coat gespoten. Moet zeggen dat eenbusje clear van spraymax best hard gaat. Heb nu nog twee bussen over, moet hier en daar kleine stofjes er uit schuren dus kan wel wat hebben wat schuren betreft. Gisteren de electrische kachel aangezet om het uitharden te bespoedigen. vanavond bij thuiskomst zal de boel wel knetterhard zijn. Hopelijk eind deze week gaan polijsten.

    Ik moet zeggen dat die clear coat de gold sparkle wel er echt uit laat knallen. In combinatie met de ral 9010 ziet het er erg mooi uit.






  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Lak is droog (wat is dat 2k urethane toch geweldig spul). Gisteren al begonnen met grid 1000 the schuren, vanavond de boel verder schuren met gridje 1500 en 2000 en daarna met commadant 3 en turtlewax aan de gang. Ik kan niet wachten om eindelijk aan het gepruts met de electronica te beginnen



  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Prachtig, ben echt benieuwd naar het totaalplaatje.
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Koffers, welke zullen een archtop telecaster incl bigsby en tilted headstock veilig kunnen vervoeren?

    Moet ik gewoon een Les Paul model koffer zoeken?

    Liefst ook nog eentje in de kleur creme of tweet maar een veilige koffer is iets wat uiteraard een hogeren prio heeft.

    Een softcase lijkt me gevaarlijk aangezien de kop een stuk fragieler is dan een gewone fender kop.

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Kleine beschadiging gemaakt op de binding boven de jack uitgang toen ik met een rasp de gaatjes verder moest uithollen, ik wist dat het ging gebeuren, probeerde het allemaal zo zorgvuldig mogelijk te doen, maar toch een beschadiging. Ach, 3 keer gevloekt en me er toen over heen gezet in de wetenschap dat de gitaar binnen 3 maanden toch wel wat beschadigingen gaat oplopen.







    Toen maar eens aan de gang gegaan met het schema, standaard white falcon schema naar het schijnt.








    Gisteravond tot 23:45 gesoldeerd en heb het gelaten om de jack aan te sluiten, dat vanavond bij thuiskomst en hopelijk er achter komen dat alles naar behoren werkt.

    Moet niet vergeten een kabel te trekken van bigsby naar ground, reminder voor mijzelf.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top