Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 18 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 179
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    +1.......................
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Volgens mijn vriendin was die witte teminste 100 % fout, ze noemt het altijd de frans bauer gitaar haha. Maar dan gaan we gewoon voor wit!

    Is er ergens een website waar je een tekst invoert en deze dan in het fender font type terug krijgt? Ik moet ff wat uit[printen op papier, zodat ik dit weer kan uitsnijden uit de gold sparkle en uit het hout kan gaan beitelen zodat de gold sparkle er in ligt.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Mijn vorige gitaarbuild wat met nitro maar ik wil eigenlijk nu wel 2k lak gaan proberen. 1 omdat de afwerking harder is, 2 uithardingstijd hooguit 2 dagen is.

    Iemand een tip mbt het kiezen van de kleuren? Ik wil vintage white gaan gebruiken, moet nog de kleurcode gaan achterhalen van de white falcon daarvoor. Maar is het aan te raden voor de kleurlaag ook een 2k lak te nemen? Of is die kleurlaag meteen voorzien van een een lak laag, lijkt me dat ik nadien nog een transparante 2k laklaag moet spuiten?

    als ik dit zie, kan ik kiezen tussen googlans, zijdeglans en mat

    http://www.nonpaints.com/nl/2k-ral-k...itbus-spraymax

    Of moet ik dat 2k laten liggen omdat in mijn geval de ervaring nog niet voldoende is en ik beter nitro kan gebruiken?

    IS het aan te raden om voor olympic white kleur te gaan? Artic white is spierwit en vintage white is my eigenlijk al te geel.
    Laatst gewijzigd door muffstuff; 22 april 2014 om 13:10

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik heb de laatste tijd niet stil gezeten. Binding om de body, wat primer op de body, fretjes in de hals geperst, fetjes de hot dog treatment gegeven en de bigsby doorgezaagd en na veel vloeken aan elkaar gekregen. Ik moet hem nog wel flink bijwerken want er zit her en der durafix solderspul wat ontzettend hard spul is. Hier onder wat foto,s





    Laatst gewijzigd door muffstuff; 15 mei 2014 om 18:44

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Weer met de zpoxy in de weer geweest. het is een beetje rommelig allemaal, maarmet wat vijl en schuurwerk erg nestjes te krijgen. De temperaturu van de laatste dagen zorgt voor een snelle droogtijd!

    Ik zit met een uitdaging en weet even niet hoe ik dit het best kan aanpakken.

    De body heeft geen routing voor electronica. Ik krijg de pickup selectoor door de f hole heen gewurmt, maar de 4 cts pots krijg ik er absoluut niet doorheen. Welke optie adviseren jullie mij om dit aan te pakken? De blauwe lijnen op de body geven aan waar het massieve blok in het midden loopt.

    1. kleine audiopots vinden die door een f hole passen.
    2 jack uitgang gat vergroten zodat ik hierdoorheen de pots kan trekken, daarna wel een groter afdekplaatje vinden voor de jack uitgang.
    3 via de achterkantr, maar dit is eigenlijk geen optie voor mij.








  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik zie nu dezepots voorbij komen>?
    http://www.guitarelectronics.com/pro...uitar-Pot.html

    zijn er redenen waarom een mini pot niet wenselijk is?

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik denk het niet.
    Meestal worden die kleine pots aanzien als goedkoop, maar als je bourns gebruikt zie ik niet in waarom het verkeerd zou gaan.


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2008
    Locatie
    Zuidhollandse eilanden
    Berichten
    178

    Standaard

    Je kan ook de Pickup gaten frezen en dan in de centerbalk naar de zijkant(en) grotere gaten maken (dan nodig voor voor de PU draden) Dan kan je de pots (en je schakelaar) via die weg naar binnen brengen. Zo heb ik dat zelf al een paar maal opgelost.
    Succes Rob

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robrock Bekijk bericht
    Je kan ook de Pickup gaten frezen en dan in de centerbalk naar de zijkant(en) grotere gaten maken (dan nodig voor voor de PU draden) Dan kan je de pots (en je schakelaar) via die weg naar binnen brengen. Zo heb ik dat zelf al een paar maal opgelost.
    Succes Rob
    Kwam ook al in mijn hoofd op, maar ik denk dat ik dan nog best wel een groot gat moet maken, die cts krengen hebben een diameter van 25 mm das niet niks, ik zit nu mij te verdiepen in die mini pots, zijn best wel schars merk ik al, heb all enderlandse shops al afgestruind, GS heeft alleen cts mini log pots, maar daar si debestel knop van verdwenen.

    die mini pots hebben een diameter van 16 mm, scheelt toch een hele cm.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ja, er is iets mis met het online bestellen bij GS, even geduld.


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top