Vorige jaar kwam ik een telecaster semil hollow body tegen die gemaakt was op basis van de fender white chicken. Toendertijd had ik deze body hier ook geplaatst en werd en terecht opgemerkt dat de f-holes veels te groot waren. Bij navraag bleek dat er een 2e run van deze bodies gemaakt zou worden en dat deze in 2013 zouden arriveren.

Orgineel:


Zojuist heb ik de vernieuwde versie gekocht:




Het verschil tussen de orginele white chicken is dat deze een keer binding heeft en tortoise ipv de orange sparkle. Uiteraard niet hand carved, maar wel carved top, maar de body koste mij 120 euro incl shipping, dus een leuk prijsje dacht ik zo. In het midden zit een massief houten blok dus een bigsby b3 kan er op

Maar ik zit met het volgende. Ik kan een telecaster nekje kopen ergens en dan ben ik zo goed als klaar. Maar ik zou graag toch nog wat willen doen. De white chicken heeft een rosewood fretboard en binding en een angled headstock. Ik probeer een beetje uit te zoeken hoe ik dat relatief goedkoop voor elkaar kan krijgen.

Fender white chicken details:

Opties

1 Zelf maken en alleen fretboard kopen zodat de fretjes allemaal goed zitten. Maar dan moet ik zelf de neck carven en hier op 50m2 in amsterdam wordt dat een beetje moeizaam. Maar kan altijd uitwijken naar mijn vader zijn schuur.
2 Warmoth of iets dergelijka het laten maken, alleen die bieden geen binding van tortoise aan, en is misschien wel veels te duur.
3 bestaande neck kopen, fretten er uit, routen voor binding en fretjes er weer in plaatsen.
4 fretboard kopen en een neck vinden die al gecarved is maar nog geen fretboard heeft. Indien wel een fretboard deze er weer af frezen. Ik ga er vanuit dat het binden op deze manier makkelijker is omdat ik het te plaatsen fretboard dan makkelijk voor kan frezen.
5 wachten todat de nieuwe fender channel-bound halzen los te koop zijn en die nog wat aanpassen.
6 bestaande telecaster neck met binding kopen, binding er afhalen en vervangen voor een van tortoise zodat het matched

Nu mijn vraag aan jullie, als je ongeveer 300 euro wil uitgeven wat zou dan het beste zijn?
ps ben even afwezig geweest hier ivm nieuwe baan en dus weinig tijd om te internetten op werk, thuis spendeerde ik liever aan gitaar spelen(ook niet onbelangrijk)