Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard Project Turbo-caster of zo iets...

    Zo, na een jaar of 7 alleen maar onderdelen te hebben gezien, gaan we nu weer wat tijd aan de hobby besteden .
    Het idee is een soort van hotrodded tele maar dan met de gemakken van een Strat en een LP.
    Body van elzen, wellicht met een spalted of flamed top. Hoewel die dan al erg dik moet zijn want de armrest gaat tot zo'n 20mm diep. Maar wellicht is het ook wel apart als de armrest voor het grootste deel elzen is ipv van flamed of spalted.


    Onderstaand de eerste schetsen van wat het zou moeten gaan worden.








    Laatst gewijzigd door hassent; 21 juli 2014 om 18:28

  2. #2

    Standaard

    Ben benieuwd, ik ga het volgen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Er komt een verzonken TOM brug op, waarschijnlijk een Tonepros met roller zadels. Zoiets als onderstaand.


    Dan kan er in de toekomst eventueel nog een Bigsby op. Daarnaast bevallen rollerzadels me altijd beter dan de standaard notched zadels omdat deze toch de neiging hebben te 'stropen'.


    Waar ik nog niet helemaal uit ben is de diepte van de 'verzinking' van de TOM. Ik ben niet zo goed met SIN en COS e.d. om dat uit te rekenen. Wiskunde is al weer heel wat jaartjes geleden. Voorlopig heb ik maar 5mm aangehouden, maar dat is nog makkelijk aan te passen. Beter iets te diep dan te ondiep.

    De neckpocket is standaard Tele dus de hoogte van het fretboard boven de hals is ook 'standaard'. Waarschijnlijk komt er een linkshandig Teleneck op.

    Humbucker in de brug, P90 in de neck. Backrouted control cavety. Comfort heel en lefthand cutout bij de onderste hoorn.

    De kleur ben ik nog niet uit, misschien helemaal zwart, tenzij er een maple top op komt.
    Misschien zet ik 'm wel alleen maar in de olie, hangt nog een beetje van het stukje hout af.

    Kortom, als iemand nog leuke ideeën of tips heeft, dan hou ik me aanbevolen. Niets staat nog vast...
    Laatst gewijzigd door hassent; 21 juli 2014 om 21:24

  4. #4

    Standaard

    Teken het op schaal uit? Hoef je geen berekening te maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Joepie, go Dieter go! Zo leuk om te zien dat je weer tijd neemt voor het bouwen van een gitaar en ziet er prima uit !
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Mooi! Ik zag laatst toch ook hier ergens iemand die het probleem wb de armrest had opgelost door de top in twee delen erop te lijmen. Mits goed verbonden, moet dat bijna onzichtbaar kunnen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Ik denk dat het niet eens zo lelijk is om de armrest deels in elzen te zien, soort van two-tone finish .

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Zo leuk om te zien dat je weer tijd neemt voor het bouwen van een gitaar
    Je dacht toch niet dat ik helemaal afstand zou nemen van het bouwwereldje...
    En trouwens, dan staat die CNC helemaal werkeloos in de schuur, dat kan ook niet de bedoeling zijn .

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik verzonk vroeger ook wel es Tom brug, ik meen idd zo'n 5 mm

    Wel niet ideaal om dan nog bigsby te doen. imo werkt Bigsby best als de TOM iets hoger staat (scherpere hoek naar de Bigsby werkt gewoon beter, meer relatieve spanning). maar ze zetten ook bigsby's op tele's, dus zal wel gaan.

    welcome back D!

  10. #10

    Standaard

    Als je zoals ik, nog maar een jaar of vier lid bent van de club, dan heb je/ik dus geen idee wie erbij horen en wie er terug zijn gekomen.
    Als Barno enthousiast welkome back roept, denk ik gelijk grote back. In de meest positieve zin van het woord.
    Ik geloof dat hij niet voor niets zo enthousiast is en dus hoop ik dat je met die grote back flink gaat roepetoeteren over die Tele.
    Heel egoïstisch?

    Zeker!

    In de hoop dat ik net zo blij word als Barno. Noemen ze in Amsterdam 'welbegrepen eigenbelang'.
    Welkome back dus!
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top