Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 18 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 179
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    thanks agaian, ebay zou dan 17 pond worden voor 100 schroeven, dit scheelt wel even.
    Geen dank, tis een gave.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    voor de zekerheid : die schroeven zijn, zoals in de beschrijving staat, geel verzinkt.
    Dat ziet er niet het zelfde uit als de 'gold-plated' schroeven die je bij GS e.d. krijgt (Ik heb hier hele bakken vol van die spaanplaat schroeven). Je kunt die zelfs bij bouwmarkten krijgen, hoewel misschien niet in alle lengtes.

    Die van Ebay zijn ook van die spaanplaat schroeven. Dus platte koppen en niet echt glanzend.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  3. #133

    Standaard

    Zoals Cocobolo reeds opmerkt gaat het bij bovenvermelde schroeven gewoon om geel verzinkte spaanplaatschroeven die je vrij courant bij zowat elke bouwmarkt of doe-het-zelf op de kop kunt tikken. Misschien zijn bolverzonken messing schroeven een alternatief? Heeft iedere volwaardige ijzerhandel wel op stock, hoef je geen internationale portkosten voor op te hoesten (soms sta ik hier echt verstelt wat sommige allemaal uit overzees Amerika of Australië laten komen, terwijl een handelaar uit de buurt wellicht ook wel een geschikt freesbitje, een doos schroeven of een fles kwalitatieve houtlijm op de schappen heeft staan..)



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Jullie hebben gelijk, het is het allemaal net niet,. Kan dan beter gaan voor bolle koppen die dan niet goud kleurig zijn dan een gelige spaanplaat schroeg die plat is. Evengoed, niet zo makkelijk op te snorren allemaal.

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Messing schroeven zijn er in alle soorten en maten...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik heb maar gewoon RAL 9010 besteld en laat de boel wel natuurlijk verkleuren,hoewel het in dit geval 2k is, misschienb lijft het wel wit. Ik heb zoveel kleuren proberen te bekijken op google en het is gewoon moeilijk te zeggen. ik wil niet het risico nemen dta het te creme is, dan maar liever op safe en wetende dat het wit is. Ik ga het aflakken met 1k ral 9010 en aflakken met 2k.

    Compton compensated bridge is ook binnen,wat een heerlijke brug zeg. Ik dacht dat ik de hals moest shimmen om een normale actie te krijgen, maar als ik de verstel draaischroeven van de brug afhaal, is de actie precies op 2 mm zonder een ratel te horen, dat zelfs zonder een fret level. De hals speelt heerlijk, hij is wat dunner dan mijn andere zelfbouw maar wel erg fijn, ook de dunnere vintage Jasc Gold evo fretjes zijn erg lekker. String spacing bij brug is 53,95 mm. Dit houdt in dat mijn bridge element de pole pieces niet precies onder de snaren heeft lopen, het is helaas niet anders.

    De bigsbsy ben ik nu weer aan het schuren omdat het goude verf er niet meer uitzag, wellicht laat ik het blanco en koop ik een vergulde bigsby bar zodat het nog enigzins goud is. De boel compleet vergulden zie ik niet zo snel gebeuren, heb nog geen fatsoenlijke plek gevonden die dit kan, mede ook omdat het gegoten aluminium is, wat het weer moeilijker maakt.

    Vanavond hoop ik de electronica alvast aan te sluiten zodat ik alles kan nalopen voordat de boel gelakt gaat worden. Eindelijk is het eind in zicht, de uren die ik er inmiddels ingestopt heb, de tering, de tering. Mijnv olgende project wordt een strat. Oh en deze binding heeft denk ik de meeste tijd gehad. Epoxy er steeds op smeren, schuren, per ongeluk teveel geschuurd en binding weg, nieuwe stukje er in lijmen, man man man, wat een fucking klote werk. Maar ik kan niet wachten tot hij klaar is. Moet wel zeggen dat ik nu snap waarom een strat contouren heeft zoals een belly cut en arm rest. Want zo'n telecaster vind ik niet echt lekker ergonomisch. Mijnarm schuurt maar over die rand heen, ikw eet niet, misschien gewenning. Anders is het wel een mooie gitaar om naar te kijken hahaha, nee, bespelen zal ik hem zeker na al die uren die er inzitten.

    Hij staat nu in de grondverf en ga hem dit weekend aflakken.

    Laatst gewijzigd door muffstuff; 12 juni 2014 om 12:33

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Mooi, man!
    Poes houdt ook van kip?
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht
    Mooi, man!
    Poes houdt ook van kip?
    en meloen zoals we gisteren zagen. Beest vreet alles op, vorige maand een sate prikker die naar kip rook, gevolg, spoedoperatie om maag er uit te halen, open te snijden, sate prikker er uit. Koste ons 524 euro. Voor de rest een lief beest

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Heb de bigsby opniew gedaan, de vorige verbinding was niet helemaal stevig genoeg. Eerste keer de bisgby te weinig verwarmd en het soldeer teveel. Nu maar goed aangepakt. Alles in de klemmen zodat het niet kon bewegen. 10 minuten met grote vlam verwarmen en zoog de durafix flux nu in een keer op.




    Moet nog wachten op een nalvering van mijn verf. Heb nu 1 bus van 400ml 1k witte ver. Maar ben bang dat het net niet genoeg is om body en nek te doen. Als he niet genoeg is en ik kan hem dan later verder afkleuren, ben ik bang dat die laag zich niet lekker hecht. Iemand trouwens nog een tip waar ik goede 3m afplak tape kan scoren, ebay zie wil wel voorbij komen maar dat heeft nog al wat bezorgkosten.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Carclean. ;-) Gebruik het ook als ik polijst en wax.
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top