Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Vraag hout van zijkanten van akoustiche gitaar buigen.

    Hallo,

    Weet iemand hoe je de zijkanten van een akoestische gitaar moet buigen
    Zonder buigmachine...................

    Mvg Ruben

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    buigmachine maken: stuk buis verwarmen met heteluchtblazer. zoek maar es op buigijzer op het forum, genoeg voorbeelden

  3. #3

    Standaard

    aluminiumopmaat.nl buis kopen en electrische barbeque aansteker erin doen (ongeveer 60 euro totaal)


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vrees dat dat plankje het niet blij gaat zijn met de hitte

  5. #5

    Standaard

    dat plankje is 4,5 cm massief essen,dat gaat prima

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen1 Bekijk bericht
    dat plankje is 4,5 cm massief essen,dat gaat prima
    Hoeveel keer heb je hem al gebruikt?


    @ topic starter: Ik vind het een rare vraag, en het klinkt een beetje als: Hoe kan ik mij auto laten rijden ... zonder wielen ?



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2011
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    95

    Standaard

    ...... electrische barbeque aansteker ...buis..... + ..... plankje is 4,5 cm massief essen ...

    Alleen voor buiten gebruik natuurlijk en voor de echte BBQ .


    Voordat je het door hebt sta je midden tussen de overblijfselen van een mooie werkplaats, als niet veel erger een mooi huis .


    Brand kan mogelijk onstaan nadat je eerst lekker gebogen hebt , ondanks de BBQ aansteker echt door jou is uitgezet en jij ondertussen elders lekker bezig bent.

    ....en dan plots, ontsteekt die gort droge wel 4.5 cm dikke essen plank .... de rest wil je echt niet meemaken lijkt mij.



    .......dus -> wat materiaal als warmte isolator tussen buigijzer (buis) / BBQ aansteker en (brandbaar) hout / alle brandbaar materiaal, is hier dus echt sterk aan te raden.


    MVG Ray.
    Laatst gewijzigd door Ray_W; 1 juli 2013 om 21:44

  8. #8

    Standaard

    het hout word niet eens heet, dit gaat prima, ik heb dit ding al vele keren gebruikt.De meeste warmte blijft in de buis en niet in de ijzeren klemmen aangezien aluminium warmte ongeveer 3x beter geleid dan ijzer.

    je moet zoiezo een bak water erbij hebben staan (wat al het geval is als je hout gaat buigen om het te bevochtigen.

    als je het echt ideaal wilt doen moet je een tegel kopen die gemaakt is voor in een keramiek oven end at gebruiken in plaats van hout.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2011
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen1 Bekijk bericht
    het hout word niet eens heet, dit gaat prima, ik heb dit ding al vele keren gebruikt.De meeste warmte blijft in de buis en niet in de ijzeren klemmen aangezien aluminium warmte ongeveer 3x beter geleid dan ijzer.
    Dat een buigijzer echt heet is kan ik jou garanderen, als niet; krijg jij echt geen plankje gebogen.

    En ja aluminium kan energie heel snel opnemen maar ook afgeven , eventueel dus ook aan zijn omgeving...... en die wil je niet in de fik zien vliegen.


    Groet Ray.
    Laatst gewijzigd door Ray_W; 1 juli 2013 om 21:58

  10. #10

    Standaard

    het is altijd goed om veiligheid in acht te nemen,en ik ben ook niet verantwoordelijk als iemand zn huis afbrand. ik heb hier echter nooit problemen mee. Ideaal gezien gebruik je een echt buigijzer van 280 euro,maar als je niet veel geld hebt moet je de middelen gebruiken die je hebt,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top