Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1

    Standaard Tweedehands gitaar gekocht; te veel betaald?

    Hallo allen,

    Ik ben nieuw op dit forum en echt een leek wat betreft gitaren en alles wat daarbij komt kijken. Sinds een half jaar volg ik gitaarles in Nijmegen (akoestisch). Omdat mijn gitaarleraar zijn elektrische gitaar ook weleens tevoorschijn haalt, ben ik eens gaan kijken naar elektrische gitaren. Ik heb er nu eentje tweedehands gekocht in een winkel (zal de naam niet noemen). Nu heb ik het idee dat ik er teveel voor heb betaald. De gitaar ziet er nog prachtig uit en klinkt best redelijk, voor zover ik dat kan beoordelen.

    Zouden jullie kunnen schatten wat jullie zouden betalen voor deze gitaar?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Is het een Harley Benton? (kan het niet zo goed zien). Die kun je nieuw kopen voor 148€
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3

    Standaard

    Ja dat is het. Ik heb er dus 120 euro tweedehands voor betaald. Overweeg terug te gaan aangezien het wel veel geld is voor een gitaar die je nieuw voor 149 euro hebt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Voortaan van tevoren even kijken

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    120 Euro voor een gitaar! Het moet toch verdomme niet gekker worden.
    Wat bezielt die verkoper wel niet, zomaar een paar tientjes verdienen over de rug van een gitarist. Bah, misselijke praktijken.
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor jouw sarcastische inbreng. Ik bedoel niet dat 120 euro duur is voor een gitaar, zeker niet, maar als hij nieuw voor 149 is betekent het dat 120 euro voor een tweedehands gitaar wel erg veel is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.978

    Standaard

    Het is een prima uitziend gitaartje toch, en vind het zijn 120 euro zeker waard. Dat je hem misschien goedkoper had kunnen krijgen is een ander verhaal, waar je jezelf achteraf niet meer druk om moet maken.
    Ik heb 2 jaar terug mijn engl blackmore voor 1000 euro gekocht, nu komen ze voorbij voor 600 euro. Te veel betaald? Misschien, maar ik heb er die 400 euro verschil al echt wel uitgehaald aan plezier.

    Niet te veel stilstaan dus, en als het je echt hindert moet je vooraf beter onderzoek doen. En zelfs dan zul je merken dat het altijd goedkoper kan. Echte koopjes zijn toch al weg voordat je kan reageren meestal
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Als ie in helemaal goede staat is en hij speelt lekker, waarom niet?
    Als je zo´n gitaar koopt via internet moet ie vaak nog goed afgesteld worden voordat ie lekker speelt en er kunnen ook nog dingen verkeerd zijn. Bij deze weet je zeker dat ie goed is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    tja, in een gitaarwinkel moet je denk ik ook niet snel koopjes verwachten (ze moeten nu eenmaal winst maken).
    verder: is er schade aan waardoor deze minder is dan een nieuwe?
    ik ga er van uit dat ze waarschijnlijk ook voorzien is van een beter setje snaren dan diegene die er bij een nieuwe opzitten..

    edit: wat hierboven gezegd is dus.
    no life without music

  10. #10

    Standaard

    True. Bedankt, ik ga eens even lekker spelen ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top