Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Tgoh, het gaat altijd maar een welles-nietes verhaaltje blijven natuurlijk, ik kan alleen maar voor mezelf spreken, net zoals 7ender dat voor zich kan. Op een "concurrerend" forum, voor & door snarendrijvers van het lagere octaaf, en daar zijn er een paar die zo'n bas hebben, die ik ook al herhaaldelijk bespeeld heb (in gefrette & fretless variant), en IK werd daar vrolijk van, en met afstel-issues had ik geen problemen. Dus OF de herinnering is in die 20 jaar een beetje "bijgekleurd", of jij had toevallig de pech van een minder exemplaar te hebben. Kan gebeuren uiteraard.

    http://www.talkbass.com/forum/f8/fen...4-87-a-716045/
    Hier zijn ze er ook vrij lovend over.

    En die "geplooide brug van pisbakkenstaal". Ik neem aan dat jij een fan bent van de BadAssII of andere "high-mass" brug, voor de extra sustain en verandering van de klank? Is je goed recht, ik ben iemand die vind dat de originele plaatstalen brugjes meer dan voldoen qua klank & stabiliteit, IK heb geen nood aan die drammerigheid en "piano-like" sustain.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 18 juni 2013 om 09:34
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #12

    Standaard

    zelf ben ik erg tevreden over deze bas, speelt heel lekker en mooie sound. ik heb deze bas gekocht via marktplaats voor 400 euro.
    ik dacht zelf dat deze bridge standaard was. maar zoals jullie zeggen niet dus. ik heb tot nu toe ook nog geen problemen met kromme halzen enz.

    wat mij betreft een goede koop dus.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Tgoh, het gaat altijd maar een welles-nietes verhaaltje blijven natuurlijk, ik kan alleen maar voor mezelf spreken, net zoals 7ender dat voor zich kan. Op een "concurrerend" forum, voor & door snarendrijvers van het lagere octaaf, en daar zijn er een paar die zo'n bas hebben, die ik ook al herhaaldelijk bespeeld heb (in gefrette & fretless variant), en IK werd daar vrolijk van, en met afstel-issues had ik geen problemen. Dus OF de herinnering is in die 20 jaar een beetje "bijgekleurd", of jij had toevallig de pech van een minder exemplaar te hebben. Kan gebeuren uiteraard.

    http://www.talkbass.com/forum/f8/fen...4-87-a-716045/
    Hier zijn ze er ook vrij lovend over.

    En die "geplooide brug van pisbakkenstaal". Ik neem aan dat jij een fan bent van de BadAssII of andere "high-mass" brug, voor de extra sustain en verandering van de klank? Is je goed recht, ik ben iemand die vind dat de originele plaatstalen brugjes meer dan voldoen qua klank & stabiliteit, IK heb geen nood aan die drammerigheid en "piano-like" sustain.

    Nee , ik ben ook geen fan van fancy bruggen ,.....met mooie wieltjes er op en zo.....
    Het gewone hoeklijntje wat er standaard op Fender bassen zit voldoet prima .
    Ik heb dat vroeger allemaal uitgeprobeerd ,....en het enigste wat er door veranderd is de inhoud van je portemonnee.
    Voor de sustain en klank maakt 't geen zak uit.
    Die Schaller-brug ziet 'r spannend uit , maar is die is dus ècht gemaakt van pisbakken rotzooi ,....namelijk "zamak" , wat eigenlijk niet meer is dan slap giet-zink ( legering van hoofdbestanddeel zink , aluminium en een klein beetje koper )
    Maar ja ,...vroeger trapte ik daar gewoon in hoor ,.....omdat iedereen vertelde dat dát een verbetering zou wezen .

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    goed lezen is een kunst, hier worden in twee posts jap en usa fenders van Dezelfde periode vergeleken. van een zelfverklaarde fenderexpert zou je toch mogen verwachten dat ie wat op de hoogte is van het midden jaren 80 verhaal
    zeker een kunst ,....waar heb jij gelezen dat ik me tot fender-expert heb verklaard ?

    ik ben wel een grote fan van Fender-spullen ,....dat wél

    De titel van het topic luidt : "Wie kan me wat meer vertellen over deze Fender Precision ? "

    Da's dan precies wat ik gedaan heb ,...uit EIGEN ervaring repliek gegeven .
    Als het een mooie ervaring was , dan had je wat anders kunnen lezen ,......dat is 't ,...niet meer , niet minder.

    Ik hoor ook wel eens dat mensen die 70-er jaren Precisions niet goed vinden ,...en dat ze erg zwaar zijn ,...tja kan,..ik heb daarmee een andere ervaring ..,...dat "zware" was voor mij geen issue
    Laatst gewijzigd door 7ender; 18 juni 2013 om 14:01

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jip van Smeerdijk Bekijk bericht
    ik dacht zelf dat deze bridge standaard was. maar zoals jullie zeggen niet dus.
    in het topic op talkbass hebben verschillende bassen die brug, misschien toch gewoon standaard
    no life without music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top