Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23

Discussie: Semi holow project

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    klankgaten hebben eigenlijk weinig functie, is meer overgenomen van de vroegere acoustische bakken uit esthetische overweging. Gretsch heeft modellen waar ze erop geschilderd worden. en BB Kings Lucile 345 heeft gewoon geen f-gaten.. bovendien ook minder last van feed back. Zelf zou ik ze niet dicht maken met zo'n uitgesproken nerf fineer, maar da's persoonlijke smaak.

    Ik zou voor de stevigheid idd wel blok steken ook in lower horn.

    edit: bij 335 worden de pots en jack gemonteerd via het f-gat. dus mocht je ze dicht maken, moet je wel toegang langs achter voorzien

  2. #22

    Standaard

    Oke die blok in de lower horn ga ik er dan nog insteken, dat wordt wat geklungel aangezien ik de kerfings door heb laten lopen zucht..

    Ja die toegang langs achter ging ik denk ek zowiezo doen, aangezien het men eerste keer zal zijn dat ek iets soldeer of eender wat van electronica aan een gitaar zal doen, zal het wel praktischer zijn dat ik er goed aankan. De toon zal er denk ek wel niet voor onder doen, ik was van plan om dat plaatje ook in dezelfde houtsoort te maken.


    Nog wat verder gedaan vandaag;

    Nekverbinding gefreesd, heb ik helaas geen foto's van.
    En dan ook de nek wat ge-shaped
    En het fretbord ook op maat gefreesd

    spookschaaf is wel handig voor dit!


    en zo staat ie er nu bij, fretbord wel nog wat te lang.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Hij ziet er lekker uit Sonny

    Spokeschaaf is inderdaad handig. Het is ook mijn favoriet om de nek te shapen, samen met het schraapstaal.

    Ik denk dat het met de stevigheid van de onderste hoorn best wel meevalt. Als ik de foto zo bekijk heb je vrij dikke lining gebruikt. Er zal niet veel ruimte overblijven tussen de linings als je ze ook aan de onderkant van de body hebt gelijmd. Zet er anders een stukje extra lining tussen (op maat gezaagd).
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top