Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Semi holow project

  1. #1

    Standaard Semi holow project

    Hoi

    Ik ben van plan om aan een gitaarprojectje te beginnen, na lang rond te neuzen naar info ben ik op dit forum tegengekomen, maar zit nog met enkele vragen, en bij deze hoop ik daar dan antwoorden op te vinden, in ruil zal ik jullie dan plezieren, met foto’s en verslagen van heel het project.

    Ben al altijd groot fan geweest van de Gibson es 355, en zal dus ook zo een model maken, nagenoeg wel wat aangepast aan eigen voorkeuren. Het geluid dat ik een beetje zoek is iets ala jack white, the black keys, black box revelation, de moderne bluesrock sound zo’n beetje. Het bouwproces zit ik niet mee in of ik zal het kunnen, het is enkel de kennis hoe en wat die me dwars speelt. Ikzelf ben schrijnwerker van beroep en beschik over een volledige atelier waarin alle nodige machines staan (inclusief spuitkabine) die je maar kunt dromen en gezien ik een schappelijke baas heb mag ik deze dan ook zoveel gebruiken als ik nodig heb. Daar wij alles in hout maken beschik ik dan ook over hele verzameling hout, wat me zo ongeveer naar mijn eerste punt of vraag brengt.

    De nek zal ik hoogstwaarschijnlijk in sipo maken, gezien we hier wel een paar ton mooie droge sipo om deuren mee te maken liggen hebben zal dit wel het ideale zijn waarschijnlijk.