Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Music Nieuw liedje - Distance

    Tijd om een nieuw liedje te delen! Dit is 'Distance', ergens afgelopen winter opgenomen en sindsdien op de plank blijven liggen. Gisteren nog een beetje aan gepoetst en een orgelpartij toegevoegd. Thuis opgenomen met Logic, ingezongen met een... ehh... AKG C1000? Denk ik? Alle sounds komen uit Logic, met uitzondering van gitaren en bas.

    Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/distance-demo
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Mooi nummer, dat lekker in het gehoor ligt.
    Orgel toevoegen is een goed idee geweest. Vult goed op en steunt het geheel.
    Tweede stem klinkt ook goed.

    Prima gedaan !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Hier ook een prima, lekker relax sfeertje. Andere dingen op je soundcloud zijn trouwens ook wel fijn gedaan, maar dit ligt me dan wel iets meer...

  5. #5

    Standaard

    Dank voor de complimenten tot zo ver!

    @Jasses: grappig om te lezen dat je Distance het mooist vindt. Ik heb jouw soundcloud-profiel nu opstaan: klinkt heel fijn! Is dat huisvlijt of in een studio opgenomen? Drums zijn echt als mijn oren me niet bedriegen.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.446

    Standaard

    Heerlijke relaxte muziek.
    Mooie zomerdag, dakje open van je auto en dan dit snoei hard op de radio. Dat is het beeld wat het bij me oproept.

    In het begin wringt de zang wel een beetje volgens mij.
    ook de rest maar even beluisterd en dat vind ik ook erg lekker.
    Wat ik wel grappig vind dat elk intro van de nummers in eerst instantie een associatie bij mij op roept van een andere band.
    Dit nummer doet me even in het begin vaag denken aan John Mayer.
    Madeleine is de beste doet me in het begin denken aan le port d'Amsterdam van Jacques Brel.
    Let's not try again demo doet me ook sterk aan iets denken waar ik nu zo snel niet opkom.
    Maar echt muziek waar ik vrolijk van word en het klinkt ook goed in balans en professioneel gespeeld.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 12 juni 2013 om 18:36

  7. #7

    Standaard

    John Mayer? Grappig dat je dat zegt, arnoldtims. Toen ik het liedje aan het schrijven was, heb ik bij herhaling gedacht: Damn, zit ik nou Vultures na te maken? Valt gelukkig mee, vind ik zelf. Maar! Mocht iemand merken dat ik iets plagieer, wil je me dat dan laten weten?

    Oe! Dat doet me eraan denken: in de solo zit een citaat van een andere, bekende solo! Rara, uit welk liedje komt de derde maat van de gitaarsolo? Hint: hij staat in deze Solo TOP 100 aller tijden: http://guitar.about.com/od/guitarist...itar-Solos.htm


    Je opmerkingen over de zang zijn terecht hoor - ik kan niet goed zingen; en zit momenteel te dubben of ik les ga nemen, of me wil verbinden aan een vocalist. Allebei heeft het voor- en nadelen. Ook 1 van de gitaren is een beetje vals, dat stoort me ook. Tijd voor een gitaar met een vaste brug.

    Madeleine is de beste is bedoeld als genrestuk, met als twist het bluegrass-chorus en de banjobreak. Waarschijnlijk dat het je daarom aan le port d'Amsterdam doet denken.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #8

    Standaard

    Hier word ik nou lekker rustig van, heerlijk nummer!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    @Jasses: grappig om te lezen dat je Distance het mooist vindt. Ik heb jouw soundcloud-profiel nu opstaan: klinkt heel fijn! Is dat huisvlijt of in een studio opgenomen? Drums zijn echt als mijn oren me niet bedriegen.
    Ze bedriegen je niet. Voor de opnames zijn we naar MARS gegaan (Murphy Audio Recording Studios), low budget studio in Leuven. Ik ben zeer tevreden van het resultaat. Eigenlijk zo tevreden dat ik straks maar eens zelf een draadje ga aanmaken.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.725

    Standaard

    Lekker bezig Paul, vooral doorgaan.

    Waar is Gus als je hem nodig hebt?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top