Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard halshumbucker in Tele

    Hey,

    Ik speel met het idee om een humbucker in de hals positie te zetten op m'n tele. Het gaat om een MIM 60ies tele met alder body - palo escrito top, maple nek, rosewood toets. Momenteel heb ik er een set nocaster elementen inzitten, maar ik vind dat het halselement wat ballen mist. Het brugelement vind ik wel echt top. Momenteel gebruik ik deze gitaar niet voor de band omwille van die wat "platte" nekpup sound. Vandaar dat ik dacht aan een nekhumbucker om de boel wat op te krikken. We spelen muziek van QOTSA, BRMC, The Raconteurs, Foo Fighters, Arctic Monkeys etc.. Vrij uiteenlopend van zware fuzz tot spatje clean.

    Kan er iemand mij een humbucker aanraden met een lage output (ik hou van low output elementen), maar wel met genoeg ballen die lekker vettig klinkt icm fuzz en toch ook helder genoeg is voor het cleane werk?

    Daarnaast, hoe zit het met de waarde van de pots? Aangezien er een humbucker en een single coil gecombineerd gaan worden?

    Kan iemand mij ook een adresje geven rond het limburgse om een humbuckeropening te frezen in m'n gitaar?

    PS: Geen P90's aub. De andere gitarist in de band heeft al een tele met P90s en zelf heb ik ook een LP met P90s.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik zou gewoon een PAF-kloon nemen. En pots zou ik gewoon op de 250K houden (anders gaat je brugelement TE fel worden). Als het goed genoeg is voor Robbie Robertson, is het goed genoeg voor jou!

    (nutteloos weetje: die 1966 "Maple Cap" Telecaster is de zwarte die Dylan gebruikte tijdens de befaamde JUDAS-tour van 1966, en is degene die Robertson gebruikt bij de aflevering van "Classic Albums", maar dit geheel terzijde)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Fingers, gij weet teveel nutteloze zaken . Merci daarvoor!

    SD '59 is dat iets? Ik ken niks van humbuckers

  4. #4

    Standaard

    De SD 59 is al redelijk hot, probeer eens de Seth Lover als neck HB. Eens gehoord in een G&L Tribute tele, erg goed en gearticuleerd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Ik herken het probleem. Ik heb deze http://www.guitarfetish.com/Vintage-...ion_p_826.html eens geprobeerd en ben hier tevreden over. (Heb echter geen rosewood, maar een maple toets). Heb de pots ook op 250 k gehouden.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker Bekijk bericht
    De SD 59 is al redelijk hot, probeer eens de Seth Lover als neck HB. Eens gehoord in een G&L Tribute tele, erg goed en gearticuleerd.
    Thanks, die 55 is precies in het straatje denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Ik herken het probleem. Ik heb deze http://www.guitarfetish.com/Vintage-...ion_p_826.html eens geprobeerd en ben hier tevreden over. (Heb echter geen rosewood, maar een maple toets). Heb de pots ook op 250 k gehouden.
    Deze neem ik ook mee! Qua prijs is deze natuurlijk bijna niet te verslaan.. Maar ik wil gerust ietsje meer uitgeven indien nodig

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker Bekijk bericht
    De SD 59 is al redelijk hot, probeer eens de Seth Lover als neck HB. Eens gehoord in een G&L Tribute tele, erg goed en gearticuleerd.
    Hoe zat het eigenlijk met het volumeverschil tussen de brugpickup en de nekpickup? Weet je dat nog?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Iemand ervaring met Steffsen's humbucker in een tele? Die lijkt me namelijk ook wel interessant!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Hoe zat het eigenlijk met het volumeverschil tussen de brugpickup en de nekpickup? Weet je dat nog?
    Dat zat wel goed, heb vaker bij een traditionele "donkere" SC neckpu op een Tele dat ik juist de brug te hard vind ivm. de neck. Hier was dat wat beter in balans, sowieso gaat dat bij veel neckhumbuckers op een Tele prima als ze low output zijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ok Thanks!! Ben nu eens aan het kijken waar ik de body kan laten uitfrezen. Iemand een (niet al te duur) adresje hiervoor?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top