Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 84
  1. #1

    Cool NGD: 1990 Gibson Les Paul Custom - honey burst.

    Na een gare Gibson LP Studio (2011 - bléhh..), kwam er een hele goede Gibson LP Standard (1991) en nu is er de Gibson Les Paul Custom uit 1990. Voor mij is nu de zoektocht over, want ik denk dat deze écht een blijvertje wordt.

    Precies 21 dagen / 3 weken voor mijn geboortedag is deze gitaar gebouwd.

    De conditie ervan? De vorige eigenaar heeft hem bijna 23 jaar geleden nieuw gekocht en hij is 100% origineel qua onderdelen en elektronica. Verder zijn alle soldeerpunten zijn zelfs onaangeraakt. Fretten zijn in hele goede staat.

    Cosmetisch is hij 99,8% goed.

    Een honeyburst finish. Vanuit elke hoek veranderd de top van de gitaar. Kijk je schuin dan zie je het hele mooie houtpatroon, bekijk je hem van de voorkant dan zie je het houtpatroon niet meer en wordt hij een stuk donkerder. Buiten wordt de gitaar een stuk lichter, maar op de foto's welke binnenshuis zijn gemaakt komt de kleur het best over als in real life.

    Qua gewicht is het helemaal super. Ik heb graag zware gitaren. Ik dacht dat deze zwaarder zou zijn dan mijn Standard. De Standard uit 1991 is echter net iets zwaarder dan deze Custom.

    Nu nog een jaren '90 (bruine) Gibson-koffer aanschaffen en hij is klaar. De huidige hou ik gewoon denk ik, mocht ik ooit een koffer nodig hebben die tegen harde stoten kan.

    Foto's..


















  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Prachtig! Wat is die kop mooi vergeeld zeg...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Vette finish voor een custom hoor! is dat een limited run?

  5. #5

    Standaard

    Dank je wel! Hij is inderdaad heel mooi vergeeld. De vorige eigenaar heeft als punk-rocker ermee opgetreden in clubs, vandaar dat hij zo vergeeld is. Hij is er aan de andere kant heel zuinig op geweest tijdens het optreden in de clubs en dat is te zien.

    Geen idee of het een limited run is, waarschijnlijk niet. Ze zijn wel zeldzaam, je kan bijna geen plaintop Custom is de jaren '90 vinden op Google. :')

    Ik was vergeten te zeggen: de gitaar is 100% origineel, dus hij kwam met zwarte speed knoppen. Ik heb er zwarte tophats op geplaatst.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Wauw! Mooie gitaar zeg. Ik vind m zelf mooier zonder slagplaat.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Wow wat een gewéldige gitaar! Één van de mooiste die ik ooit gezien heb.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Ja erg vet, maar ik zou voor creme plastics gaan en een creme slagplaat. Ik zou die slagplaat er zeker op doen! maarja dat is mijn idee er over.

  9. #9

    Standaard

    Wauw, wat een reacties, bedankt.

    De verkoper heeft weliswaar deze altijd gehad, maar hij was een SG-speler die, voordat de Custom kocht 23 jaar geleden, een SG heeft gehad en verkocht heeft. De beste man verlangde weer naar een SG. Hij had gereageerd op mijn advertentie op MP dat ik op zoek was naar een early '90s LP Custom. Ik stelde een ruil voor met €XXX,- bijbetaling van mijn kant. Hij was echter meer een SG-man, dus heeft hij een derde partij gevonden, een gitaarhandelaar, die een SG Supreme had en hij had intresse in mijn zwarte Standard. Dus mijn Standard + bijbetaling ging naar de beste man, ik kreeg deze Custom en de beste man gaat aankomende zondag de Standard één op één ruilen met de groene Gibson SG Supremen. Een win-win-win voor ons drieën.

    Ik had nog de Gibson Historic creme plastics over van de Standard en dat heb ik ff gecheckt, maar ik vond het toen teveel op een Frehley gitaar lijken. Creme vind ik eigenlijk alleen mooi staan op zwarte gitaren. Dus ik hou het bij de zwarte plastics. Ondanks dat ik op mijn Standard geen pickguard had, ben ik altijd van mening geweest dat op een Custom een pickguard hoort, dus de pickguard zal hier op de gitaar blijven.


  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    81

    Standaard

    Wauw. Normaal sta ik altijd erg neutraal t.o.v. Les Pauls, maar deze is inderdaad wel héél erg mooi!
    Wat 't 'm voor mij het meest doet, zijn juist de zwarte plastics. Heel mooi in combinatie met de burst èn de goudkleurige hardware. Je ziet maar weinig gitaren die echt een evenwichtige kleurverdeling hebben, maar dit is er één.
    De dunne zwarte lijntjes in de binding is ook nog eens een mooi detail.

    Poeh-poeh. Ik zou bijna zeggen dat ik nu óók een Les Paul wil, en dat ik wel weet wàt voor één!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top