Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
  1. #1

    Gas Oude viool gevonden. Waarde?

    Hallo,

    Ik heb laatst op een rommelmarkt een oude viool gevonden. hij ziet er erg oud uit, maar helaas staat er nergens een merk op. niet aan de binnenkant en ook niet aan de buitenkant. aangezien ik helemaal niks geen verstand van violen heb, ( en ook niet van plan ben het te bespelen ) zou ik m willen verkopen. Maar hoeveel zou ik voor zo'n viool vragen? heb m al is op marktplaats gezet en er was €300 op geboden. Zou ik er misschien nog meer voor kunnen vangen? snaren heb ik er zelf op gelegd.













    Merijn Peters

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Volgens mij is elke viool wel duur, maar verder heb ik er geen verstand van. (mag ik misschien vragen wat je ervoor betaald hebt)

  3. #3

    Standaard

    ik heb t zelf ook al een beetje opgezocht. de een kost rond de 200 en andere rond 800.. maar deze ziet er wel erg oud uit dus daarom ben ik benieuwd. Ik heb er maar een 10tje voor betaald!

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Als iemand 300 euro biedt is de kans heel groot dat hij meeer waard is. Ziet er idd uit als een oude viool en ik zou nog eens goed kijken want er moet ergens wel een teken te vinden zijn van de bouwer of een of ander merkteken.

    Ik heb er verder geen verstand van, maar het ziet er niet uit als een Chinees barrel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Misschien is het verstandig om eens langs te gaan bij een schatter? ik denk niet dat er hier veel vioolkenners zitten op het forum
    Sommige instrumenten zien er ook heel wat ouder uit dan ze zijn, maar je weet natuurlijk nooit
    no life without music

  6. #6

    Standaard

    Ik zal er nog eens goed naar kijken! Mij lijkt het ook geen chinees kloteding. al klinkt het wel zo maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P

  7. #7

    Standaard

    @pueblo dat was ik al van plan. maar ik zal niet weten waar. Ik ken niemand uit mn omgeving (rond doetinchem) die er verstand van heeft :S Ook kan ik me niet registreren bij www.strijkersforum.nl. dus daar kan ik me ook niet laten informeren..

  8. #8

    Standaard

    Heb nog eens goed gekeken, ik kan echt nergens n merkteken of logo vinden. Heb er nog eens goed met een zaklamp in geschenen, maar ook binnenin de viool is niets te vinden.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 november 2012
    Locatie
    Bilthoven
    Berichten
    24

    Standaard

    Misschien even langs bij de vioolbouwer? (die weten meestal wel wat hij waard is)

    Hoe klinkt en speelt hij/zij eigenlijk?
    Laatst gewijzigd door Jovl; 5 juni 2013 om 22:08

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Je kan inderdaad eens langs gaan bij een vioolbouwer, de ene weet er wat meer van dan de andere.
    Het kan ook altijd zijn dat er iets aan de binnenkant van het klankblad staat ( met een spiegeltje aan een stokje en een lampje valt dat vrij eenvoudig te checken)
    no life without music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top