Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 20 EersteEerste ... 10181920
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 200
  1. #191
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    De spoel moet van de kern af. Dan het rode tape heeeeeel voorzichtig af pellen. De draadjes is niet het soort draad van de spoel, dat is veel dunner. Ergens onder het rode tape zitten de draadjes gelast op de spoeldraad. Waarschijnlijk zit daar de breuk. Het is wel priegelwerk maar gezien je werkwijze ben je er toe in staat.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #192
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik snap de constructie, maar zie geen mogelijkheid om de spoel eraf te krijgen. Niet zonder de veren van de transducers af te knippen.

    De donkere dotjes die veer aan transducer vastmaakt losten helaas ook niet spontaan op door de soldeerbout ertegen te houden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    DA - doet je goed!

  3. #193
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Die dotjes zijn magneetjes. Een bewegend krachtveld in een spoel wet je nog. De veren zitten normaal aan een lusje gehaakt. Dit lusje zit gesoldeerd in de messing uiteinden.

  4. #194
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Maar ... als ik naar je foto kijk zie ik daar een plastic bus omheen. Weet ik het ook ff niet meer. Zou het moeten bekijken maar wat in elkaar is gezet moet ook uit elkaar kunnen. Inmiddels is een nieuwe tank wel eenvoudiger denk ik.

  5. #195
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Nou... dingen worden vaak pas interessant als ze hopeloos lijken.

    Aangezien er toch niets te verliezen was begonnen met de veren los te maken om de plastic houder te kunnen demonteren (die zat van bovenaf gezien vast met 1 schroef, waar je dus niet zomaar bij kunt).

    Daarna een soort lijmlaagje in de gaatjes weggehaald en de metalen plaatjes naar achter toe eruit getrokken, halve slag gedraaid en voorwaards door de bus geduwd.



    Hierbij liet 1 van de metalen plaatjes los net nadat de tweede veer bevrijd was:



    Maar nu kon de spoel wel van de plastic houder af:



    Na langzaam de tape af te winden kwam ik uiteindelijk het begin van de spoel tegen:



    Hier op de foto lijkt het al alsof zwart geen goede connectie heeft, maar dat is dieptewerking van de camera. Het was echter wel zwart die met een kleine aanraking zijn haarfijne draad losliet.

    Vervolgens de soldeerbout gepakt, einddraadje van de spoel een stukje opengesmolten en vertint. Met veel beleid en een geïmproviseerde stelling het zo weten te versieren dat het haartje op de zwarte draad bleef zitten en alles enigszins geïsoleerd (dubbelgevouwen stukje post-it ertussen) van de spoel gesoldeerd kon worden.

    Natuurlijk geen foto van het eindresultaat gemaakt, ik wilde veel te graag weten of het werkte.



    Yes!

    Reverb weer in elkaar gestoken... dat kostte nog behoorlijke moeite met het afgebroken metalen tabje (bleek gewoon gesoldeerd te zijn) en alles op de juiste plek te krijgen.

    Daarna nogmaals gemeten: alsnog 234 Ohm. Spul aangesloten en... niks.

    RCA snoer verkeerd om. Omgedraaid en reverb!

    Nog niet heel erg onder de indruk van de reverb zelf, moet ‘m tot 8 draaien wil er echt een beetje lush effect zijn. Vanaf 7 gaat hij ook al merkbaar meer storen. Maar technisch gezien werkt hij.
    DA - doet je goed!

  6. #196
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Nou afgezien van het resultaat heb je het m wel geflikt, chapeau.

    Ik doe dit soort klusjes regelmatig en zonder de held uit te hangen weet ik dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Zeker niet voor de beginner. Dus ....verbaasd? Onder de indruk? Ja zeker. Maar ik had gedurende dit topic al gezien waar je toe in staat bent. Het finetunen lukt ook nog wel.

  7. #197
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Prachtig! Heel mooi. En netjes gedocumenteerd ook, echt leuk om te zien.

  8. #198
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik heb nog een beetje finetuning gedaan. Een van de magneetjes die vanwege de operatie uit de tank gehaald moest worden kwam nu tegen het omringende metaal. Helaas lukt het niet heel goed om dat aan te passen, misschien dat ik ‘m een halve millimeter de juiste kant op heb weten te richten.

    Ander plan van aanpak was om de tank niet liggend maar verticaal te monteren. Binnen de behuizing was hier niet voldoende plaats voor, dus zit ‘ie nu buitenop geschroefd. Een rugzakje, als ‘t ware. Dat moet helpen om ‘t magneetje niet net de verkeerde kant op te laten hangen. Las ook dat het sowieso de aanbevolen montagerichting was: https://www.amplifiedparts.com/tech-...d-and-compared

    Ben nog niet overtuigd dat dit alles is wat er qua reverb uit te halen is, dus toen ik afgelopen vrijdag aan het shoppen was naar een niet-papieren faceplate heb ik er een Belton tank bij besteld. Ben heel benieuwd hoe die het gaat doen.
    DA - doet je goed!

  9. #199
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    Ben nog niet overtuigd dat dit alles is wat er qua reverb uit te halen is, dus toen ik afgelopen vrijdag aan het shoppen was naar een niet-papieren faceplate heb ik er een Belton tank bij besteld. Ben heel benieuwd hoe die het gaat doen.

    Dit is ook de meest safe oplossing natuurlijk. Je hebt het probleem gevonden en gefixed, daar ging het toch om.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #200
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Mijn ervaring is dat je voor een mooie vloeiende galm vooral lange veren moet hebben. Uit relatief kleine tanks met 2 of 3 korte veren krijg je een blikkerig, ketserig geluid.
    Ik herinner me nog van die echt lange tanks die ik uit afgedankte elektronische orgels haalde, Accutronics en Gibbs.



    Hemels geluid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top