Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 20 EersteEerste ... 917181920 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 200
  1. #181
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Psies.....

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Dan hebben we het mysterie ontrafelt denk ik... 1.5 ohm aan de zwarte kant, oneindig op rood.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    DA - doet je goed!

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    Dan hebben we het mysterie ontrafelt denk ik... 1.5 ohm aan de zwarte kant, oneindig op rood.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Die 1.5 ohm is prima voor de sturende kant. De recovery spoel is blijkbaar open. Kan gemaakt worden maar is priegelwerk. Soms is het verbindingsdraadje tussen RCA en de spoel gebroken, dat is voor de leek nog wel te doen

  4. #184

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Er lijkt op het eerste gezicht niets mis te zijn, dus dan moet het wel in de spoel zitten.

    Los van het feit dat ik waarschijnlijk niet de skills heb om ‘m te repareren zie ik niet eens hoe ik die spoel los kan krijgen.
    DA - doet je goed!

  6. #186
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Gewoon een beetje wrikken dus.

    En dan nu...
    DA - doet je goed!

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Niet gelijk opgeven hoor.

    Wat ik zie op de foto is dat het zwarte draadje niet origineel op het printje zit. Daar is aan gesoldeerd. Het zou kunnen dat de kern geen contact maakt dus onderzoek dat even.

    Ook zie je dat de draadjes achter een koper lipje zitten geklemt, daar wil de draad ook nog wel eens breken en dat is niet zichtbaar. Voorzichtig een beetje trekken aan weerszijden van het bevestigde deel. Zit daar meer dan normaal rek in dan weet je hoe laat het is.

    Deze spoel heeft geen aansluitpennen zoals de originele fender veren. De breuk bij het pennetje verhaal zal hier dus niet opgaan. Weinig kans dat de spoel defect is. Meten met je ohm meter is de manier.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #188
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Niet gelijk opgeven hoor.

    Wat ik zie op de foto is dat het zwarte draadje niet origineel op het printje zit. Daar is aan gesoldeerd. Het zou kunnen dat de kern geen contact maakt dus onderzoek dat even.

    Ook zie je dat de draadjes achter een koper lipje zitten geklemt, daar wil de draad ook nog wel eens breken en dat is niet zichtbaar. Voorzichtig een beetje trekken aan weerszijden van het bevestigde deel. Zit daar meer dan normaal rek in dan weet je hoe laat het is.

    Deze spoel heeft geen aansluitpennen zoals de originele fender veren. De breuk bij het pennetje verhaal zal hier dus niet opgaan. Weinig kans dat de spoel defect is. Meten met je ohm meter is de manier.
    De zwarte draad zat goed op de print, zowel rood als zwart even losgehaald en zo doorgemeten: nog altijd niks.

    Ik zie geen draadjes achter het koperen lipje, dat lijkt meer een manier om de magneet vast te zetten (zat ook nog een schroefje in zojuist).

    Doormeten van de spoel krijg ik niet uitgedacht: er lijken geen aansluitpunten bereikbaar en om de spoel van de magneet te schuiven moet de magneet eerst van de veren af. De veren zitten weer vast aan de transducers met een druppel lijm/plastic.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    DA - doet je goed!

  9. #189
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Deze aansluitpunten kan ik dus niet blootleggen, dus m.i. kan ik ook weinig meer meten.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    DA - doet je goed!

  10. #190
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik heb nog de stukjes draad kaal gemaakt dichterbij de spoel om draadbreuk “uit te sluiten”. Nog altijd geen weerstand te meten

    Kan nog steeds draadbreuk zijn natuurlijk, maar dan wel al in de eerste 2-3cm vanaf de spoel gezien.
    DA - doet je goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top