Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 200
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    de purlijm zorgt wel voor de verbindingen. Alleen had je meer versteviging en stugheid bereikt door de duvels er horizontaal in te hebben.
    Ik heb geen purlijm gebruikt maar Bison Houtlijm D2 - minder vullend, maar wel sterk. Wat ik nog mis is de onderbouwing voor:

    Alleen had je meer versteviging en stugheid bereikt door de duvels er horizontaal in te hebben.
    DA - doet je goed!

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    Ik heb geen purlijm gebruikt maar Bison Houtlijm D2 - minder vullend, maar wel sterk. Wat ik nog mis is de onderbouwing voor:
    De onderkant hangt nu aan de bovenkant. Ook al draagt het bijna geen gewicht. De duvels hebben nu in feite alleen de extra functie dat je iets meer lijm oppervlakte heb. Had je de duvels horizontaal gebruikt vergroot je de draagkracht door de extra duvels en als je ook nog purlijm had gebruikt tevens de stugheid. Houtlijm is prima tot dat het vochtig gaat worden.
    Maar goed dat is mijn mening na een paar kastjes..
    Nico


  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Je zal wel gelijk hebben, Nico, maar ik zie het nog steeds niet. Goed beschouwd blijft het kastje op deze manier ook prima in elkaar zonder lijm,, omdat de plank met het gewicht op twee andere planken rust. Met deuvels vanaf de zijkant hangt alles aan de deuvels, en heb je lijm nodig om het constructief in elkaar te houden. Ik denk dat het lood om oud ijzer is. In beide gevallen heb je evenveel lijmoppervlak.

    EDIT>
    Na een derde keer lezen snap ik wat je bedoelt. Jij hebt het over de stevigheid tijdens vervoer. En in dat geval heb je gelijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Mij maakt het niet uit of iemand mij nu wel of niet geloofd... Ik heb er genoeg gebouwd en sommigen hebben toch wel extreme omstandigheden meegemaakt (jungle van Afrika ). En toch heel blijven.... zo ook een poortdeur die er nu toch al nog steeds haaks in hangt na 15 jaar.... volledig gelijmd... met (iets dikkere duvels)
    Nico


  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Maar, heb je ze allemaal op dezelfde manier gemaakt, of heb je ook daadwerkelijk vergelijkingsmateriaal? Ik bedoel, misschien blijft dat kastje van DA wel net zo lang heel in de jungle van Afrika...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Maar, heb je ze allemaal op dezelfde manier gemaakt, of heb je ook daadwerkelijk vergelijkingsmateriaal? Ik bedoel, misschien blijft dat kastje van DA wel net zo lang heel in de jungle van Afrika...
    yep, 'n broer van mij is timmerman.... En soms moet je dan ook gewoon je bek houden en luisteren En of dat kastje van DA net zo lang heel blijft... wie weet.... dan ben ik al dik in de 70.. dus dat zal me niet zo erg meer boeien lijkt mij
    Nico


  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ik twijfel niet aan je kennis, Nico, ik hoop dat je dat begrijpt. Ik vind het interessante materie en wil de theorie erachter graag snappen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Misschien is er gewoon geen theorie achter maar gewoon 45 jaar ervaring bij hem. En wie weet ie dat ooit geleerd op de LTS.
    Nico


  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Een paar fototjes om de tijd te doden:







    Morgen weer verder, lastigste deel: de hoekjes.
    DA - doet je goed!

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Gisteravond de rest ge-tolex-ed. Weinig foto's van het proces, vooral veel gepruts. Perfect is het zeker niet maar ik ben toch zeker niet ontevreden.

    Een paar slechte foto's:





    DA - doet je goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top