Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 200
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mooi!

    Het valt me wel op dat je in een wat "ongeorganiseerde" ruimte zit te werken (het is nogal een bende). De gitaarkabels, een paar pedalen en een Blackstar top liggen verstrooid over de vloer, erg dicht bij de plek waar je aan het werk bent. Ik zou als tip mee willen geven om vooral die kabels en pedalen en zo wat beter op te ruimen. Het ligt nu vooral heel erg in de weg en je hebt het niet nodig bij dat wat je nu aan het doen bent. Het geeft een stuk meer rust en ruimte als je die zooi niet telkens onder of voor je voeten hebt.
    Je zou mijn hok eens moeten zien
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het valt me wel op dat je in een wat "ongeorganiseerde" ruimte zit te werken (het is nogal een bende). De gitaarkabels, een paar pedalen en een Blackstar top liggen verstrooid over de vloer, erg dicht bij de plek waar je aan het werk bent. Ik zou als tip mee willen geven om vooral die kabels en pedalen en zo wat beter op te ruimen. Het ligt nu vooral heel erg in de weg en je hebt het niet nodig bij dat wat je nu aan het doen bent. Het geeft een stuk meer rust en ruimte als je die zooi niet telkens onder of voor je voeten hebt.
    Absoluut waar, hoewel ik het merendeel van het werk niet daar doe maar op straat. Wat je hier ziet is onze hobbykamer en heb ik nu enkel gebruikt om te verlijmen. Neemt niet weg dat dát makkelijker zou zijn gegaan als ik eerst de rommel had opgeruimd.
    DA - doet je goed!

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    De eerste schuursessie zit erop:



    Met behulp van de bandschuurmachine ging het snel (soms té snel) maar door het warme en vochtige weer toch nog hard werken.

    De basis ziet er in ieder geval aardig uit, binnenkort de bepalende zaagsnedes maken ( het geheel is nu nog te diep).
    DA - doet je goed!

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ondanks de rommel is het resultaat toch wel netjes hoor! ;-)

    Lijken me trouwens wel beste planken die je hebt gebruikt. Welke dikte is dat? Wordt het topje niet aan de zware kant?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    De planken zijn 22mm dik, zou wat zwaarder worden dan je doorsnee behuizing dus.

    Ik heb echter een hele domme fout gemaakt waardoor het geheel te laag is geworden om de amp te behuizen. Daar kwam ik gisteravond acher toen ik de amp nogmaals paste en de rectifier tegen de bovenkant van de behuizing bleef steken.

    Dus ik heb er in leuk bijzettafeltje in spé bij.

    Les voor mezelf, meestal gaat het meten echt wel goed - maar nu had ik toch te veel uit het hoofd gedaan.

    De volgende versie zal een andersoortige uitvoering worden, vanwege de volgende redenen:

    - Mahonie is mooi, maar steekt erg af tegen de kast waar hij op komt te staan. Als ik een combo zou maken zou ik absoluut weer voor een mooie houtsoort gaan.

    - De finger joint mal die ik had gemaakt vind ik te grof, daar zou ik een nieuwe voor moeten maken.

    - Hoe laag ik 'm ook heb willen maken, het blijft een grote en hoge behuizing. Ik denk dat zwart tolex de boel nog een beetje zou kunnen afslanken - visueel gezien.

    Binnenkort dus de start van een nieuwe behuizing, standaard multiplex en tolex. Maar eerst het bijzettafeltje afmaken
    DA - doet je goed!

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht




    Kleine tip, haal eerst even dat handdoekje in de keuken weg, dat geeft zo'n rommelig gezicht, bovendien past ook niet bij de kleur van de tegels

    on topic;

    super, we blijven 'm volgen!

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Zo, eindelijk weer wat aan de behuizing kunnen doen vanavond. Vorige week al 4 plankjes laten zagen van multiplex bij de Karwei (volgens mij nu de enige bouwmarkt waar je als kaarthouder nog gratis kunt laten zagen, in ieder geval hier in de buurt).

    Vanavond de hoeken (uitgekomen op 64 graden voor wie het wil weten) afgetekend en met de cirkelzaag de bovenkant bewerkt.

    Daarna met bovenfrees de schuine zijde van de zijkantjes eraf gehaald. Het resultaat voor nu:



    De verbinding ga ik met deuvels doen, daar heb ik een handige tool voor gekocht afgelopen zaterdag.
    DA - doet je goed!

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    daar heb ik een handige tool voor gekocht afgelopen zaterdag.
    ik ook uit de afvalbak
    Nico


  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Deuvels heb ik volgens nico's manier hier boven gedaan. Kost niks werkt goed
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen of - afgezien van een eventueel verschil in klank - een massief houten kast nog scheelt in gewicht t.o.v. een multiplex kast? (Bij een een 2x12 combo amp en bij dezelfde dikte van de planken.) Of is dat verwaarloosbaar?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top