Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: humbucker covers

  1. #1

    Standaard humbucker covers

    hallo ,ik ben van plan een gibson explorer faded wb te kopen maar vindt de humbuckers niet mooi.Dus wil ik covers kopen . Maar kan je op elke gitaar humbucker covers doen, en hoe moet dat eigenlijk?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    het kan in principe op elke humbucker maar je moet goed meten: niet iedere pickup of kap is hetzelfde. hoe je het doen moet:

    use fucking google, man! 'how to put cover on humbucker'.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    het kan in principe op elke humbucker maar je moet goed meten: niet iedere pickup of kap is hetzelfde. hoe je het doen moet:

    use fucking google, man! 'how to put cover on humbucker'.
    Orpheo, Doe eens een beetje normaal man. Geef normaal antwoord of reageer niet.
    Dat mannetje is net nieuw hier.

  4. #4

    Standaard

    Aan de onderkant van de pickups zit aan beide kanten een dot soldeertin. Je hebt 2 opties voor het verwijderen
    1. Regel een flinke soldeerbout, de soldeer de oude pickup covers. (Kort verwarmen, anders komt de wax los en krijg je een fluitend element.
    2. Snij met een mes voorzichtig de dot soldeertin door. ( = Veiligste optie, maar let op dat je mes niet te diep in het element steekt)

    Daarna plaats je de nieuwe covers, en die soldeer je met een hete bout 60W of iets meer snel vast.

    Tip: plaats een heel klein beetje blijvende flexibele (doorzichtig) kit op de bovenkant van het blote element voor je de cover plaatst. (e kant waar geen gaten komen te zitten.
    Je voorkomt zo de meeste feedback problemen omdat het metaal van het kapje dan niet meer hoogfrequent kan gaan trillen (dat geeft fuitende feedback)
    Versterkers en effecten - www.guitarstuff.nl
    Gitaarbouw onder € 800 - www.tonechaser.nl
    Gitaaronderdelen - www.axeparts.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Orpheo, Doe eens een beetje normaal man. Geef normaal antwoord of reageer niet.
    Dat mannetje is net nieuw hier.
    Hij is oud genoeg om te weten hoe google werkt. Als die tutorials niet helder zijn, kom dan m et een gerichte vraag. Zoals zijn eerste vraag. Dit soort googlebare vragen bezorgen mij jeuk.

    Net als jouw reactie overigens. Dat overbeschermende... die angst om niet op teentjes te trappen en als het dan gebeurt de onschuldige Madonna met de verpletterde ziel uithangen. Grow some balls, kweek een wat dikkere huid. De werkelijkheid is niet zo glibberig en fragiel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Je realiseert je toch wel dat je niet verplicht bent om te reageren he. Zéker wanneer de vraag of de verdere inhoud van een topic je niet bevalt is dat een heel goede optie.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Hij is oud genoeg om te weten hoe google werkt. Als die tutorials niet helder zijn, kom dan m et een gerichte vraag. Zoals zijn eerste vraag. Dit soort googlebare vragen bezorgen mij jeuk.

    Net als jouw reactie overigens. Dat overbeschermende... die angst om niet op teentjes te trappen en als het dan gebeurt de onschuldige Madonna met de verpletterde ziel uithangen. Grow some balls, kweek een wat dikkere huid. De werkelijkheid is niet zo glibberig en fragiel.
    Nee Orpheo, Weer erggg extreem zoals jij de dingen voorstelt. Zoals ik zei, doe gewoon normaal man

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonghj Bekijk bericht
    Tip: plaats een heel klein beetje blijvende flexibele (doorzichtig) kit op de bovenkant van het blote element voor je de cover plaatst. (e kant waar geen gaten komen te zitten.
    Ik tape de cover altijd dicht en kieper er kaarsvet in van een theelichtje. Niet te veel(!), maar genoeg om geen lege ruimtes over te laten.

    Het vergt wel een beetje snelheid, de pickup moet goed zitten voordat het kaarsvet weer gestold is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik tape de cover altijd dicht en kieper er kaarsvet in van een theelichtje. Niet te veel(!), maar genoeg om geen lege ruimtes over te laten.

    Het vergt wel een beetje snelheid, de pickup moet goed zitten voordat het kaarsvet weer gestold is.
    Precies zo heb ik het laatst ook gedaan, maar helaas had het bij mij niet helemaal de juiste uitwerking. Ik bleef toch licht wat feedback houden...

    @ de topicstarter: Er staan heel veel handige filmpjes op YouTube. Type 'replace humbucker cover' in of iets dergelijks en je kan haast niet meer verkeerd gaan.

  10. #10

    Standaard

    oke bedankt iedereen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top