Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Vergeet het One trick pony verhaal. Met een goeie volume en een goeie toneregeling kan je echt extreem veel uit 1 element halen. Als dat element ook nog eens heel gevoelig reageert op aanslag heb je niets meer dan 1 element nodig.
    hear hear.

  2. #42
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Vergeet het One trick pony verhaal. Met een goeie volume en een goeie toneregeling kan je echt extreem veel uit 1 element halen. Als dat element ook nog eens heel gevoelig reageert op aanslag heb je niets meer dan 1 element nodig.
    Point taken. Het hangt er maar vanaf wat je nodig hebt en welke klank(en) je uit een gitaar wil halen, en hoe snel je ze bij de hand wil hebben. Maar dat 2 pups méér klankmogelijkheden bieden dan 1 lijkt me logisch, al helemaal in de tussenpositie met al dan niet wat geblend met de volume pots.
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  3. #43
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Met slagplaat/controleplate chroom vindt ik er meer uitsraling inzitten..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einzeln Bekijk bericht
    Zo'n anodized slagplaat staat natuurlij ook prachtig op dat hout, maart vloekt misschien weer met die filtertrons.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einzeln Bekijk bericht
    Ok, 't is beslist, op de volgende komt zeker een slagplaat. Voorlopig hou ik het bij gebroken wit. Een gepast ontwerp vinden is dan nu de boodschap. Mooie voorbeelden hierboven maar ik denk da'k de toggle switch ook maar integreer...

    Ik neig ook lichtjes naar een chrome control plate...
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  4. #44
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einzeln Bekijk bericht
    Hij klinkt wel super lekker hoor!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Badass gitaar is het geworden! Normaal ben ik niet zo van de olie-afwerking op gitaren maar hier is het erg mooi. Inlaywerk is ook erg gaaf.
    Dankjewel ! Ben zelf ook tevreden. Binnenkort upload ik een filmpje met iets meer klankmogelijkheden.
    Ik ben ook van plan eens een model in een kleurtje te zetten, maar dan liefst van een houtsoort die me niet verleidt tot blank afwerken...
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitar Tech 3 Bekijk bericht
    Point taken. Het hangt er maar vanaf wat je nodig hebt en welke klank(en) je uit een gitaar wil halen, en hoe snel je ze bij de hand wil hebben. Maar dat 2 pups méér klankmogelijkheden bieden dan 1 lijkt me logisch, al helemaal in de tussenpositie met al dan niet wat geblend met de volume pots.
    Ik speel best vaak op een gitaar met maar 1 pickup (en alleen volumeknop) en wat ik vooral merk, is dat het spelen met slechts 1 element je duidelijk maakt hoe weinig het nou eigenlijk boeit of je op je brugpickup of halspickup speelt. Mede daardoor ga je ook meer uit je eigen spel halen, wat je minder hebt als je met verschillende pickup speelt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top