Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht



    Ik vraag me alleen af waarom je de body hebt verkleind. Om 'm zo makkelijker uit één stuk te halen? Die JM body is namelijk wel zo ongeveer perfect qua verhoudingen en ergonomie...

    Mooie gitaar Mitch, m'n complimenten !

    Ik wou de body kleiner hebben omdat zo'n JM echt wel een plànk is vind ik. De body blank was ruim genoeg voor de originele grootte maar ik had voorheen een zelfde-stijl gitaar gebouwd uit overschotten (die ik nog had liggen van eerdere bouwsels) die me noopten tot een (veel) kleinere body.
    Deze:
    http://www.youtube.com/watch?v=YunZ9fFETVQ

    Ik kreeg nadien lovende kritieken over de body vorm en vond het zelf aangenaam spelen dus ik dacht: kleiner is the way to go. Ben dus nu op zoek naar de ideale lijn: een midden tussen origineel en "mijn kleinste"...
    Maareh, is het niet zo dat jouw JM ook kleiner is dan origineel ? Misschien heeft het te maken met de hoek van de foto maar de "kont" van je gitaar lijkt me smaller in verhouding tot de schouders ? Ik heb je foto eens geleend en een mash-up gemaakt met eentje van Fender:

    100% zuiver is het zeker niet en ik ken de mensuur van je gitaar niet, dus heb maar gewoon de string spacing genomen om in de buurt te komen.
    Niet dat het ook maar een zier uitmaakt als 't voor jou perfect is !
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    En we gaan weer verder.

    De gaten voor de brug, toggle switch en pot meters geboord, en een begin gemaakt met de jack input. Het wordt een long shaft model.

    Ook al 1 keertje rond geweest met de rand radius frees.

    Voor het uitfrezen van de control cavities gebruik ik wederom de O'Brien methode. Ik heb malletjes gemaakt voor zowel de ruimte zelf als de rand en de afdekplaatjes. Kwestie van alles mooi te doen passen.


    Het overtollige hout beitel ik weg, old skool.

    Afdekplaatje zagen:


    Pickup cavities gefreesd en kabelbaantjes geboord alsook de arm rest afgetekend:

    Aangezien ik m'n gitaar vrij laag hang, hou ik wel van een arm rest die ongeveer boven de brug begint en rond gaat ipv in een rechte lijn.
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nice. ik had er een thinline van gemaakt want ik vermoed dat dit een zware plank wordt.

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Ja, licht is-ie niet, gewicht van een unchambered Les Paul ongeveer.

    Even off-topic: bij het posten hier op het forum moet ik om de haverklap opnieuw inloggen, maar wat écht vervelend is, is dat ik al 3x een verslag-post ben kwijtgespeeld nadat ik op "Reactie versturen" had geklikt en opnieuw moest inloggen. Ligt dit aan m'n browser (Firefox) of aan gitaarnet? Had het wel graag verholpen
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Dan ben je waarschijnlijk meer dan een kwartier bezig geweest met een post. Twee tips: tijdens inloggen het vinkje "blijf ingelogd" o.i.d. aanklikken en voordat je verzendt even CTRL+A en CTRL+C doen. Mocht het dan misgaan, staat het nog in je klembord.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    En weer on-topic:

    De arm rest en belly cut doe ik hier met een flinke rasp, maar kan evengoed met een schuurschijf met stevige korrel.


    Idem voor het vormen van het hals profiel, hoewel ik hier wel veel voorzichtiger te werk ga.


    Dit zijn de echt leuke werkjes; hiermee bepaal je de feel en bespeelbaarheid van de gitaar voor een groot stuk.

    Daarna is het schuren, schuren, schuren,...
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  7. #27
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Als afwerking heb ik gekozen voor olie. Ik hou van die natuurlijke hout-feel en een mooie tekening in het hout verstop ik niet graag, vandaar...
    Ik breng eerst 2 flinke lagen donkergekleurde olie aan. Die laat ik een tijdje uitharden waarna ik terug tot op het hout schuur. Hierdoor worden de poriën gevuld en komt de grain mooi naar voor. De paar lagen kleurloze olie die er daarna opkomen zorgen voor een prachtig 3D effect: de gitaar ziet er vanuit elke hoek weer anders uit.

    Afgewerkt ziet het er zo uit:



    Ik heb voor Wilkinson tuners gekozen omdat ik ze mooi vind en ze hebben me nog nooit teleurgesteld.


    Het control cavity afdekplaatje mag wel iets preciezer volgende keer...


    De Bigsby zet ik liever niet te kort achter de brug omwille van het zicht en het extra beetje snaar.


    Van 10 naar 12 inch compound radius toets.


    De headstock heb ik wel gelakt zodat ik het logo er mooi in kon verwerken.


    De gitaar in z'n geheel.
    Ik ben er best blij mee, nog het meest met de klank en de bespeelbaarheid ervan. Ik heb er ondertussen een paar optredens mee gedaan en ik ben verbaasd over het breed inzetbare karakter van de pick-ups; van mooi sprankelend of rond clean over groovy crunch tot overtuigende high-gain dingen.

    Voor het volgende model ga ik experimenteren met 1megOhm pots en een lage cap waarde, eens zien wat dat geeft.
    Alle suggesties/opmerkingen/verbeteringen blijven zeer welkom !
    Zelf blijf ik met 2 hamvragen zitten:
    1/ body toch nog iets kleiner waardoor hij ook iets "verscherpt".
    2/ slagplaat of niet, en indien ja, een witte zeker ?
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dan ben je waarschijnlijk meer dan een kwartier bezig geweest met een post. Twee tips: tijdens inloggen het vinkje "blijf ingelogd" o.i.d. aanklikken en voordat je verzendt even CTRL+A en CTRL+C doen. Mocht het dan misgaan, staat het nog in je klembord.
    Ja, dat kan wel kloppen, met photobucket verlies ik toch wat tijd...
    Blijven de foto's ook ingevoegd met CTRL+A/C ? Dank voor de tip iig!
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Absoluut slagplaat doen en de pickuprings weglaten. Of inderdaad wit of dicht op de kleur van de pickupring. Daar wordt ie ranker van.
    Of een cabronita:
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 4 juni 2013 om 16:34
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2008
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    828

    Standaard

    Zeer mooie gitaar!
    Die eerste foto van de achterkant van de headstock, prachtig!
    Vind de pickuprings wel wat groot ogen.
    Slagplaatje zou ik wel doen idd, geeft iets minder die meubelvibe.

    Gaaf logo trouwens!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top