Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard En ik ben weer eens met eentje begonnen.

    Okay voor degene die het niet weten, ik heb er een hobby van gemaakt om SG modellen met bestaande Fender achtige pickups en halzen te maken. Deze asbakkenrasjes gitaren noem ik "Fido" omdat het mongrels, "Mutts" zijn.

    Ik heb er ondertussen al een hele reeks van gemaakt.


    En als je iets vaak genoeg doet word je er goed in en aangezien dat ik genoeg hout heb om weer twee Fido's te maken ben ik vorige week gaan winkelen voor halzen en heb mezelf twee Paddle kop halzen bij Rienk van the String gehaald in Amsterdam.

    Dit is voor mij een afwijking wat ik normaal doe, de halzen zijn van een Gibson mensuur en het feit dat ze paddle koppen hebben stelt me ook instaat ze te maken met een Gibson stijl kop vorm.

    De halzen wijken ook af van elkaar in het feit dat een een rechte kop heeft en de andere een overhellende kop.


    Nou hebben we bij ons op het werk een 1978 Gibson The Paul liggen en daar heb ik met een stuk papier de vorm van de kop over getrokken en daar een Freesmal meegemaakt en heb deze vrijwel meteen in gebruik genomen.


    Ja het is de hals met de rechte kop, ongewoon maar ziet niet onaardig uit.

    Gister heb ik die hals van een paar lagen sealer voorzien, dat rustig een dag laten drogen en vandaag glad geschuurd en van een laagje lak voorzien en daar mijn "Fido" logo op aangebracht.

    Deze foto laat niet zien wat voor mooi hout ze voor deze hals hebben gebruikt, dus nam ik nog een tweede waarop dat wel te zien is.


    Deze hals gaat op een grenen body komen (Pine caster) en ik heb een set custom voor mij gewonden strat pickups klaar liggen. De body word twee-tone sunburst.

    Zoals altijd zal ik het hele proces bij houden en fotograferen.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Dit is het stukje forum waar ik meer lees en geniet van de foto's dan dat ik post. Kan hier ook niet veel bijdragen, want ik kom niet verder dan ooo aaa en oeee als ik al die skills zie die nodig zijn om een gitaar te bouwen. Knap. Maar ik begon met tikken omdat ik je eigenlijk een complimentje wilde geven voor de vette knipoog naar Fender in je logo. Was heel even geschokt door de 'gestolen' F, maar dat zou onzinnig zijn. Het logo is duidelijk. Het is geen Fender. Kortom, tof logo!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Dit is het stukje forum waar ik meer lees en geniet van de foto's dan dat ik post. Kan hier ook niet veel bijdragen, want ik kom niet verder dan ooo aaa en oeee als ik al die skills zie die nodig zijn om een gitaar te bouwen. Knap. Maar ik begon met tikken omdat ik je eigenlijk een complimentje wilde geven voor de vette knipoog naar Fender in je logo. Was heel even geschokt door de 'gestolen' F, maar dat zou onzinnig zijn. Het logo is duidelijk. Het is geen Fender. Kortom, tof logo!
    Ik heb ook al aan een "Gibson" versie gewerkt maar dat zag er niet zo cool uit...
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het Fender logo komt gewoon uit een font, dat wordt door meer fabrikanten gebruikt, Bogner o.a. staat me bij.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ook wel grappig, maar de fendervariant vind ik ook de betere keuze.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het Fender logo komt gewoon uit een font, dat wordt door meer fabrikanten gebruikt, Bogner o.a. staat me bij.
    Nooit geweten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik qua fonts niet zo veel kennis heb. Heb een aantal vaste die ik zelf graag gebruik, maar heb er nooit bij stil gestaan dat fender een bestaande heeft gekozen. Voor mij is die F / 7 gewoon gelinkt aan fender.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Nooit geweten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik qua fonts niet zo veel kennis heb. Heb een aantal vaste die ik zelf graag gebruik, maar heb er nooit bij stil gestaan dat fender een bestaande heeft gekozen. Voor mij is die F / 7 gewoon gelinkt aan fender.
    Zowel Bogner en Egnater gebruiken dat Font.




    en natuurlijk...


    Zjezus wat een hoop letters zeg...
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Nou deze beelden zeggen meer dan dat ik zelf kan zeggen.

    Nog de groeten aan die klootzakken op het JCF forum die niet wilden geloven dat dat ik mijn gitaren ook echt zelf maak.


    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Cool! En hebben ze hun excuses al gemaakt op dat JCF forum?

    Mooi die pin-router. Ik dacht eerst; 'doet ie die cavity nou gewoon free-hand?!?', maar de mal zit natuurlijk onderop.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan Muller Bekijk bericht
    Cool! En hebben ze hun excuses al gemaakt op dat JCF forum?
    Nee, ik ga nooit meer naar dat forum terug, ze kunnen allemaal doodvallen.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top