Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard PCBs laten maken voor wel heeel lage prijs

    Iemand al eens met deze jongens gewerkt? http://imall.iteadstudio.com/open-pc...ototyping.html
    Heb net een 10-tal pcs besteld voor mijn Arduino projectje:


    Totale prijs voor 10 stuks rond de 35 euri. En dan omdat het blauw is. Groen was het iets van 30 euri (incl. de verzendkosten). Kan de moeite zijn voor jullie als je een printje laat maken met mekaar.
    Nog geen idee wat het wordt overigens. Laat het wel weten.

    Nico


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Nee, wel kwam ik eergisteren een tip tegen van een chinese fabriek die 9 dollar vragen voor een run van 10 pcb's. Alleen is de maximale afmeting voor die 9 dollar 5 bij 5 cm. Natuurlijk heb ik die link niet opgeslagen in de veronderstelling dat ik het wel zou onthouden. Blijkt nu dus niet zo te zijn. Kwam er notabene terecht via freestompboxes.

    Tof trouwens dan je nog met de arduino bezig bent, kan me herinneren dat we daar nog eens kort over gemailt hebben.

    Edit: heb even op die site naar beneden gescrolled. Zelfde prijs, andere site. Wellicht zelfde firma, andere verkoopsite? Voor mij als prutser in elk geval interessant. Voor 9 dollar kun je nog eens een foutje maken.
    Laatst gewijzigd door SantaX; 27 mei 2013 om 08:56

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Klopt zijn meerdere met dezelfde prijs. Vermoedelijk ook dezelfde fabriek. 9 US$ klopt wel. Komt bij mij nog iets van 8US$ bij voor verzending. Maar arduino pcbs zijn 54x69mm Dus moet je naar 10x10. En daar zit een deel van hun winst in. Zij schuiven al die gerber bestanden in elkaar en kunnen zo meer pcb's proppen op een plaat. Dus wordt de opbrengst hoger. Die enkeling die "zijn" oppervlakte gaat volproppen is geen probleem. Dan moeten ze zelf gaan zagen en dat schrikt meestal af. die 9US$ is ook in groen. Kleur maakt het duurder maar wel mooier . Dus ben benieuwd.
    Nico


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Het is voor mij echt stom toeval dat ik er nu toevallig even mee bezig ben. Ben een lijstje aan het maken om toch eens zelf wat effecten te bouwen en meteen een gainclone erbij, vandaar dat ik bij de pcb's terecht kwam. Zo een gainclone lijkt me wel grappig op een klein pcb'tje. Al is het om gewoon eens te leren hoe je zo een layout maakt. Voor die paar euro kan zelfs ik het me permiteren als het fout zou gaan.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    ......Totale prijs voor 10 stuks rond de 35 euri. En dan omdat het blauw is. Groen was het iets van 30 euri (incl. de verzendkosten). Kan de moeite zijn voor jullie als je een printje laat maken met mekaar.......
    Heb altijd nog de OCD van Fulltone op mijn verlanglijstje. Op een één of andere manier denk ik dat ie het goed doet met een Vox. Als er meer mensen zijn geïnteresseerd in het ding; ik wil wel een PCB ervan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    #$%$#@#$% Drill fille afgekeurd. Net de goede opgestuurd. Gaat vandaag in productie dus komt mogelijk eind volgende week of die week erop naar mij

    Laatst gewijzigd door nico verduin; 31 mei 2013 om 11:40
    Nico


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Beter wat vertraging dan dat ze het gewoon toch proberen! Heb je iets om naar uit te kijken

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik ben ook met de Arduino bezig. Leuk spul! Ik had wat midi gerelateerde proef projectjes gedaan en nu zit de Arduino op een robot autootje.

    Ik ben een C++ template library aan het opbouwen. Niet voor beginners.
    http://atl.codeplex.com/

    Ik dacht altijd dat printjes laten maken alleen te doen was als je in hogere aantal werkte, maar deze prijzen zijn waarnzinnig. Daar ga je niet eens zelf voor bakken. Thanx!

    BTW: welk CAD programma gebruik jij? Ik heb de gratis versie van Eagle maar daar kan je maar kleine PCBs in ontwerpen.
    Laatst gewijzigd door obiwanjacobi; 4 juni 2013 om 20:51
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Altium DXP en de componenten maak ik in Autocad Inventor 3D en daarna gaat het heen en weer met STEP files. Dus kant en klare PCB weer naar Inventor om in een kastje te passen

    @edit: Krijg net een mail, de printen zijn op de post. Ben benieuwd.
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 5 juni 2013 om 00:11
    Nico


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    #$%$#@#$% Drill fille afgekeurd. Net de goede opgestuurd. Gaat vandaag in productie dus komt mogelijk eind volgende week of die week erop naar mij

    Uit nieuwsgierigheid, wat word er bedoeld met dat de "drill fille" afgekeurd is?
    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top