Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard gitaarhals uit staal, met wenge toets

    hier een laatste try out van mij
    een stalen hals
    hol gemaakt uit 1 mm plaatstaal
    nu geen aluminium, geen trusrod en toch gaat deze hals niet werken

    enige comment tips laat ma komen












  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Wow, stoer zeg! Ben erg benieuwd hoe dat zal klinken. Erg knap gemaakt !
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Ik ben flabbergasted.
    Dat is een werkelijk stukje vakwerk waar ik zeer benieuwd naar ben.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Wauw, dat ziet er echt te gek uit! Wel een vraagteken bij de tuners, zijn dat van die open (budget) tuners met een los kapje erover?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    heel mooi, hier keek ik al een tijdje naar uit waarom eigenlijk geen metalen toets? Vigier heeft/had fretloze gitaren in hun aanbod met metalen toets. Als je er frets wil in krijgen zal het waarschijnlijk wel wat lastiger worden.
    no life without music

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.658

    Standaard

    geweldig vakwerk!
    vraag mij wel af of werking van het materiaal vanwege temperatuur en vochtigheid verschillen er niet voor zorgt dat de toets los gaat laten.
    waarom? ik ben geen kenner maar volgens mij is de werking (krimp en uitzetten)van hout t.o.v metaal anders.
    andere opmerking.
    zal die holle hals niet als luidspreker gaan werken, of heb je er een dempingsmateriaal in gebruikt?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Wow, knap gemaakt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    geweldig vakwerk!
    vraag mij wel af of werking van het materiaal vanwege temperatuur en vochtigheid verschillen er niet voor zorgt dat de toets los gaat laten.
    Dit vroeg ik me inderdaad ook af, maar wellicht is dit met de juiste (elastische) lijm opgelost?
    Of zit de toets op een andere manier bevestigd?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2009
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    617

    Standaard

    Ziet er prachtig uit, maar zou je toch niet een trusrod er in maken om de hals een bolling te kunnen geven?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik vind metaal erg koud. Het trekt altijd de energie uit mijn handen. Ik heb steigers gebouwd. En in de winter als je staal vastpakt dan trekt het binnen een minuut alle energie uit je handen. Misschien kun je een coating verzinnen die dat effect wegneemt.

    Ik kijk wel uit naar de resonantie die deze neck zal brengen.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10

    Standaard

    als de hals werkt als micro, dan spuit ik hem vol pur
    de toets is inderdaad verlijmd met elastische lijm, zoals je ziet staan er nog geen dots op, nu ben ik aan het denken om dots van schroeven te maken om hem nog extra vast te schroeven op de stalen hals
    de tuners zijn inderdaad low budget die had ik hier liggen en zijn goed voor de test, indien de test goed verloopt komen er shaller of kluson tuners in
    de trusrod....
    veel gestelde vraag
    als ik er een trusrod zou in verwerken dan moet dat al een serieus ding gaan worden
    de trusrod zal mijn hals doen scheuren aan de bevestigingspunten van de trusrod, om deze hals een kromming te geven gebruik ik een strip die die kromming heeft en las die onder de toetsplaat (zo krijg je een T ) dat samen gelast op een halve buis zeg maar da wil ik eens zien trekken

    ik hoop da ik alle vragen beatwoord heb

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top