Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard Iemand ervaring met een Tone King Imperial?

    Zijn er hier gebruikers van de Imperial?

    Kunnen jullie jullie ervaring delen?
    Waarom is MIDI zo lastig?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    guitarguru had er een volgens mij.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik heb 'm weleens getest en vond 'm vrij schel (dat komt mede ook doordat de bright switch altijd in het circuit zit), ik vond de Fender Super Reverb Reissue die ik ernaast testte duidelijk lekkerder qua sound en feel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Ik heb er eentje gehad, en vond hem eigenlijk veel te schel. Dus ik heb de bright caps verwijderd, en toen kon je beter de eq instellen, en pakte ie pedaaltjes ook beter. Maar vond hem uiteindelijk toch te dun klinken ook. Weet niet of dit het typische blackface geluid was, maar ik ga liever voor een wat dikker clean, als basis voor mijn pedalenbak. Dus na een paar maandjes alweer verkocht. Is een lekker draagbaar combootje, met een prachtige diepe basrespons, maar verder toch wat te schel en mist ballen en mid.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Overpricede krasbakken zijn het. Kan je beter voor minder de helft van de prijs een fender twin reverb of deluxe reverb nemen vind ik dan.
    Wil je toch op de boutique toer zou ik die amps van two rock checken echt mooie bakken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Bump! Vandaag een imperial uitgebreid getest met een Fender CS strat. Conclusie: geen krasbak, maar wel heeel bright. Veel te bright voor mijn smaak. Wel een prachtige reverb en tremolo. Deze amp heeft niets met Two Rock te maken. Duidelijk Fender-amp based.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Inmiddels heeft die maat van mij waarmee ik de Imperial en Super Reverb toentertijd getest heb een Swart AST Pro gekocht, dat is pas echt een aanrader als je voor een lekker karaktervol Fender geluid met prachtige reverb en tremolo wil gaan.
    Bovendien is 'ie lekker licht en handzaam en pakt 'ie pedaaltjes als een malle.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Is er een NL dealer?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Max dacht ik ....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Overal mee eens GG. Heb hem getest net voordat ik Two Rock gekocht heb,mist alle ballen en mids precies zoals je het beschreef. Ik vond hem nog zelfs scheller dan Fender.
    Als ik eerlijk kan zijn tot nu toe het beste amp met lekkerste clean waar ik ooit op gespeeld heb is no doubt Jim Kelley Facs 30/60( met ook nog een lekkere overdrive kanaal). Helaas niet van mij maar van een maat, en erg moeilijk te vinden....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top