Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41

Discussie: Opknappen Strat

  1. #21

    Standaard

    Die draad loopt er onder door, kruist dus.

    De schakelaars hebben een andere pinbezetting:

    Versterkers en effecten - www.guitarstuff.nl
    Gitaarbouw onder € 800 - www.tonechaser.nl
    Gitaaronderdelen - www.axeparts.nl

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonghj Bekijk bericht
    Die draad loopt er onder door, kruist dus.

    De schakelaars hebben een andere pinbezetting:
    Thanks jonghj. Maar nu weet ik nog niet met welke schakelaar ik die van mij moet vergelijken. Vergeet niet dat ik een enorme leek ben op het gebied van electronica.

    Hier nog even een duidelijkere foto van mijn schakelaar:



    Bovendien: Maakt het nog iets uit HOE je zo'n schakelaar monteert. M.a.w. welke kant moet gericht zijn naar de elementen??
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hey ike, nice job

    qua electrics: ik verkneukel me toch heimelijk... en wel omdat ik ook al dikwijls in die situatie heb gezeten en nu blij ben dat ik niet het enige electronicakalf ben! Ik heb ondertussen wel geleerd dat doormeten en dan logisch nadenken de oplossing zijn. Twee kwaliteiten waar ik zelf heel slecht in ben. Gevolg is dat ik wel heel goed heb leren vloeken, dat dan wel weer.

    succes!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Thanks jonghj. Maar nu weet ik nog niet met welke schakelaar ik die van mij moet vergelijken. Vergeet niet dat ik een enorme leek ben op het gebied van electronica.

    Hier nog even een duidelijkere foto van mijn schakelaar:



    Bovendien: Maakt het nog iets uit HOE je zo'n schakelaar monteert. M.a.w. welke kant moet gericht zijn naar de elementen??
    Dat lijkt me die import gezien de verbinding tussen de 2 middelste pinnetjes (bij u 4 en 5).
    bekijk die kleine verbinding als de draad die de 2 rood omcirkelde pinnetjes verbindt op de fenderschakelaar.


    (disclaimer: als je huis affikt omdat dit niet juist was, dan wens ik niet aansprakelijk gesteld te worden omdat ik je nog aangeraden heb om dit te laten bevestigen door mensen die wel weten waarover ze spreken)

    PS: ik zou dit wel nog ff laten bevestigen door iemand die er wel wat van kent en niet zo'n bricoleur als ikzelf.
    Laatst gewijzigd door smullie; 29 mei 2013 om 16:36

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    @Barno: Gedeelde smart is halve smart jong!
    Doormeten en logisch nadenken?? Ik heb niet zo'n doormeet-ding en al had ik hem ook dan zou ik niet weten waar te beginnen. Op sommige momenten kan ik nog een beetje logisch nadenken maar in dit geval is mijn enige logische gedachte: Kijken hoever ik dat k*t ding kan gooien

    @Smullie: Dat is het antwoord waarnaar ik op zoek was!! Nou hoop ik maar dat er nog iemand komt die jouw zienswijze bevestigd (en het liefst nog voordat mijn huis in de fik staat - hoewel die redelijk goed verzekerd is) dan ben ik weer helemaal happy

    Ik heb me al rot gezocht op google naar een soort Cross Reference tabel voor dit soort dingen maar die kan ik ook niet vinden.

    Trouwens, welke kant van dat ding moet richting de pups. Die ijzeren kant of die bruine kant? Of maakt dat niet uit?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    @Barno: Gedeelde smart is halve smart jong!
    Doormeten en logisch nadenken?? Ik heb niet zo'n doormeet-ding en al had ik hem ook dan zou ik niet weten waar te beginnen. Op sommige momenten kan ik nog een beetje logisch nadenken maar in dit geval is mijn enige logische gedachte: Kijken hoever ik dat k*t ding kan gooien

    @Smullie: Dat is het antwoord waarnaar ik op zoek was!! Nou hoop ik maar dat er nog iemand komt die jouw zienswijze bevestigd (en het liefst nog voordat mijn huis in de fik staat - hoewel die redelijk goed verzekerd is) dan ben ik weer helemaal happy

    Ik heb me al rot gezocht op google naar een soort Cross Reference tabel voor dit soort dingen maar die kan ik ook niet vinden.

    Trouwens, welke kant van dat ding moet richting de pups. Die ijzeren kant of die bruine kant? Of maakt dat niet uit?
    Logica vertelt mij dat dat niet uitmaakt.

    Disclaimer: logica heeft me ook al wel eens in de steek gelaten. Deed wel pijn toen...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smullie Bekijk bericht
    Logica vertelt mij dat dat niet uitmaakt.

    Disclaimer: logica heeft me ook al wel eens in de steek gelaten. Deed wel pijn toen...



    Dit weekend maar eens aan de slag met de electronica. Als ik - uiterlijk zondag - niets post dan was Smullie z'n tip dus niet goed.

    Ondertussen is de nieuwe slagplaat klaar en de shielding zit erop. (links de nieuwe dus)
    Misschien een tip voor de shielding. Ik gebruik daarvoor aluminium tape van de bouwmarkt. Dat is rotspul om te verwerken, dus ik teken de omtrek op een schutblad van een A4 stickervel. Hierna plak ik de tape op het schutblad en knip de omtrek uit. Hierna kun je de stroken mooi naast elkaar op de slagplaat plakken.



    Laatst gewijzigd door Ike57; 29 mei 2013 om 21:40
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Ike, bij gebrek aan een metertje kan je natuurlijk ook vanalles gebruiken, denk aan een batterijtje en lampje, een deurbelletje, pc ventilatortje en adapter....... etc eigenlijk alles waarbij je contact maakt en breekt met zwakstroom

    Tip:

    EDIT laat die tip maar zitten, plaatje blleek al eerder gepost.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 29 mei 2013 om 21:45
    147-c Guitars

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ike, bij gebrek aan een metertje kan je natuurlijk ook vanalles gebruiken, denk aan een batterijtje en lampje, een deurbelletje, pc ventilatortje en adapter....... etc eigenlijk alles waarbij je contact maakt en breekt met zwakstroom

    Tip:
    Je bedoelt deze:


    Die is hierboven ook al een keer gepost, maar ik weet niet waarmee ik mijn nieuwe schakelaar moet vergelijken. Met import?

    Je top met die metertje jigs is wel OK maar ik heb geen idee wát ik moet meten. M.a.w. ik heb geen idee hoe zo'n schakelaar precies werkt en wat de uitkomst van de meting zou moeten zijn. Ben compleet a-electrotechnish.

    Ik voel me eigenlijk best wel een lulleltje dat ik dat niet weet. Klopt mijn sig dus toch
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Teken je schakelaar 5 keer na, voor iedere schakelpositie 1 tekeningentje. Bij iedere tekening ga je meten welke polen bij met elkaar in verbinding staan. Aan de hand van die 5 tekeningen zien we snel genoeg welk type je hebt,
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top