Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard Nog twee mp3tjes. Slapping (alternate take) en picking.

    Op velerlei verzoek, Basswasp en Bosch geloof ik -zoveel waren het er nou ook weer niet - nog twee mp3tjes. Eerste is wat slappen en tweede is wat pingelen.

    Vermaakt u zich er maar mee.

    De slap die hier stond was wat slap, dus download een hieronder ff eentje die wel ok is.

    http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/TengFunkSlap.mp3

    Dit is getokkel:

    http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Reflection.mp3

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Na een dag nog niemand? Ze zijn best cool hoor!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    die eerste klinkt wel gaaf, 1 of 2 bassen/tracks?

    tweede klinkt leuk

    zelfgemaakt?
    pokkel'n

  4. #4
    basswasp
    Guest

    Standaard

    De slap-verzoeken kwamen van Bosch en delphiro, niet van mij, alhoewel dit zeker niet verkeerd klinkt. Het kan een kwestie van voorkeur zijn, maar ik vind wel dat 't niet 'uit zichzelf grooved'. Je moet er een drumstel bijdenken om 't lekker te laten klinken, zeg maar.

    Dat plukmp3'tje begint lekker, maar vind ik wat nietszeggend worden.

    Jaco Influence was beter dan deze twee.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Daar ben ik het ook mee eens ja. Dat gepingel heb ik zelf bedacht, dat geslap was meer op verzoek van Bosch, ivm zijn eigen songs. Hier heb ik dus een niet al te druk stuk ingespeeld.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    die eerste klinkt wel gaaf, 1 of 2 bassen/tracks?

    tweede klinkt leuk

    zelfgemaakt?
    Gewoon 1 track, 1 bas voor beide stukken. Van eigen makelij.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    335

    Standaard

    Het slap stuk vind ik een beetje rommelig, er zit inderdaad geen groove van zichzelf in.
    Het tweede stuk is duidelijk beter en gewoon heel mooi. maar ook wat je zegt niet zo goed als je 'Jaco influence'.
    Jou kracht ligt duidelijk in de 'jazzy' hoek, jou 'gepingel' is echt super melodieus en heeft mooie structuren. Echt heel mooi!
    Maar de slap kan toch echt beter, dude. De funkyness in je spel zou wat opgeschroefd mogen worden. (Zoals in mijn eigen spel de jazziness wel eens wat omhoog mag... :-? )
    Speel je wel funk? Wat voor muziek speel je eigenlijk? Zo te horen veel jazz.

    EZ
    Keepin' it in the pocket!

    Een wijs man leert van zijn fouten.
    Maar een nog veel wijzer man leert van andermans fouten...

    ...dus let op mij wees wijzer!

    I creeer... dingen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Nou... toch heel wat funk eigenlijk... hier nog maar een. Als dit geen funk is ben ik een banaan. Let niet op de ietwat schommelingen in het ritme, ik moest nog wat ff zoeken. Bedankt voor het compliment trouwens

    http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/TengFunkSlap.mp3

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Zelf speel ik Pastorius, Victor Bailey, Marcus Miller etc... eigenlijk van alles wel. In de band krijg ik al vaak het commentaar dat als er geen funky groove in zit, ik niet tevreden ben. Die file was niet echt een representatief groef stukkie van mij.

    Ik moet er wel bij vertellen dat ik uit de 'gitaar hoek' kom. Mijn vingerzetting van mijn rechterhand is ook anders, ik gebruik namenlijk tegelijk mijn duim, wijsvinger en middelvinger (de Mark Knopfler manier..) ipv de standaard manier van wijs- en middelvinger. Ik speel nu zo'n veertien jaar al, waarvan de laatste.... ff denken.... anderhalf jaar maximaal echt serieus bas. Daarvoor bleef het wat bij af en toe invallen op niet al te moeilijk baswerk. Vandaar dat ik het tokkelen vele malen beter beheers dan het slappen. Maar het wordt steeds beter.

    Ik heb nu al lang begrepen dat de bas mijn instrument is, ofschoon ik mijn gitaar ook niet aan de kant leg.

  10. #10

    Standaard

    Klinkt niet verkeerd trouwens, dat profiel van je. Kan ik nog lang niet, maar doe ook mijn best. Die zgn. nieuwe mp3 van je groeft lekker hoor, niks mis mee. Of Easy Rider heeft raar commentaar of die vorige was echt niet ok, maar deze is cool! Aanrader, best wel een Marcus Miller groove als ik eerlijk ben.

    GM
    Use the Funk, set the groove!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top