Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Heb inmiddels wat extra stukjes informatie geschreven; wie heeft er suggesties wat ik nog meer zou kunnen toevoegen? Of algemene verbetertips? Nogmaals; alle kritiek/ideeen/afbranders zijn welkom!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarFX Bekijk bericht
    Heb inmiddels wat extra stukjes informatie geschreven; wie heeft er suggesties wat ik nog meer zou kunnen toevoegen? Of algemene verbetertips? Nogmaals; alle kritiek/ideeen/afbranders zijn welkom!
    Je omschrijvingen van effecten zijn, naar mijn mening, wat summier, kort door de bocht en sommigen technisch zelfs een beetje "fout".
    Echo en delay zijn verschillende dingen (ondanks dat ze ten onrechte door elkaar gebrtuikt worden) en Reverb is al helemaal geen echo of delay. Juist als je probeert een goede uitleg te geven zou het prettig zijn als er niet dezelfde fouten in staan die al zo vaak voorbij komen en weer door volksstammen worden na-geluld.

    Phasing draait de fase inderdaad maar wel frequentieafhankelijk. Niet het gehele frequentiespectum komt dus x-graden gedraaid naar buiten. (Google: Allpass filter). Dat het "beweegt" komt niet door die fasedraaiing maar doordat de frequentie waarop die fasedraaiing (het sterkst) gebeurt door een LFO wordt gestuurd en dus verandert.

    Idem voor een leuk verhaal over die 2 taperecorders voor flanging maar hij mist z'n punt. Flanging is een korte delay (5-15mS) al dan niet gecombineerd met negatieve feedback. Ga je op een hogere delaytijd zitten (ongeveer 15-30mS) en laat je de feedback weg, dan heb je chorus. Daarna wordt het (gemoduleerde) slapback daat het gehpoor dan de repeats gaat waarnemen. Ga je onder die 5mS zitten (al dan niet met feedback) dan zit je steeds meer in het phasingdomein.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #13

    Standaard

    Thanks voor je reactie! Zoals altijd een duidelijk verhaal... Zodra ik tijd heb ga ik 't stuk verbeteren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top