Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Cherry nitro

  1. #1

    Standaard Cherry nitro

    Heeft hier iemand een idee welke RAL kleur het beste in de buurt komt van heritage cherry (zoals op SG's)?

    Ik heb het plan de tele waar ik mee bezig ben ongeveer zo als deze te maken:


    Bij GS hebben ze geen cherry op de plank, maar kunnen ze wel de RAL kleuren mengen. Ik heb alleen geen idee wat daarvoor het beste zou zijn. RAL 3004 of 2002 lijken kandidaten, maar wellicht heeft een van jullie ervaring met bussen die in de buurt komen?
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Locatie
    Noorderplantsoen
    Berichten
    325

    Standaard

    Ik werk bij een bouwmarkt, en we hebben altijd wel wat staaltjes met ral kleuren, dus dan kan je matchen. Ook hebben we een apparaat die de kleur 'scant' en je zodoende de juiste kleur geeft. Dus ik zou zeggen, ga even langs een bouwmarkt als niemand het weet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Wil je transparant of dekkend? Want met een transparante lak heb je niks aan kleurenstaaltjes of RAL-kleuren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    en als je deze "kleur" wil, moet je transparant gaan, het effect van licht rood gekleurd mahonie

  5. #5

    Standaard

    Dank voor de reacties. Ik zie nu pas dat die tele op de foto mahonie is. De mijne is essen. Ik snap dat mahonie als ondergrond nogal een verschil maakt :_

    Hier is er een in essen die wat donkerder is, maar wel in de buurt komt van wat ik bedoel:
    http://www.sweetwater.com/store/detail/TeleCDRTBC

    Desalniettemin is het plan een transparante (wijn)rode finish. Mijn idee was om de walnut Pore-o-Pac filler te gebruiken die ik nog heb (van Behlen) en dan een paar laagjes transparant rood en daarna blank. Ik vroeg me dus af welke RAL kleur het beste in de buurt zou komen als ik die transparant zou bestellen bij GS.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ik denk dat het een hoop testen wordt op een paar proefstukjes. Bij transparant lakken is van tevoren heel lastig aan te geven hoe het na het lakken eruit zal gaan zien.

    Wellicht dat de zelfbouwers me hierin kunnen aanvullen, maar je zou de body kunnen kleuren met ecoline (of alcohol (?) met pigmentpoeder) en daarna blank aflakken. Hoe dat precies in zijn werk gaat, daar kunnen andere leden je wel het nodige over vertellen (of kijk even in het "lak-faq"-topic).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    wat Kim zegt, het is makkelijker om de body cherry red te stainen en daarna blank af te lakken (zo deed gibson het ook op de oude les pauls, zij mengden de stain met de filler en kregen op die manier de rode body)
    hier door kun je ook veel meer gecontroleerd de juiste kleur krijgen
    life sucks and then you die

  8. #8

    Standaard

    Dank voor de tips. Ik ben me aan het beraden. Waarschijnlijk inderdaad stainen met stew mac cherry colortone en dan blank lakken. En ik zal ook nog een proefje doen met de pore-o-pac filler met en zonder cherry erbij.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  9. #9

    Standaard

    Ik heb inmiddels 3 flesjes Transtint besteld in de States (= Colortone onder de echte naam). Met een beetje zoeken ook $7 goedkoper dan bij Stew Mac. Kan wel even duren voor het er is met de goedkoopste shipping optie, maar ik laat weten hoe het loopt.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het was je toch wel opgevallen dat de goedkoopste optie de snelste was bij stewmac ? stewmac verscheept met dhl en dan heb ik het 2 dagen later in huis
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top