Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.691

    Standaard

    Idd maar even vast bovenaan geplakt
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Bemmel
    Berichten
    8

    Standaard

    Ik heb de ervaring dat sommige opdrachtgevers toch echt een rekening willen hebben. in dat geval werk ik met http://www.verloningsburo.nl/ . Er staan ook voorbeelden op; http://www.verloningsburo.nl/berekening.html .

    Hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groeten Henri

  3. #23

    Standaard

    Ik heb nog niet meegemaakt dat een opdrachtgever per se een factuur wilde, maar ik kan me voorstellen dat dat bij de wat grotere bedragen een rol gaat spelen. Die genoemde site ziet er in ieder geval helder en overzichtelijk uit.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.691

    Standaard

    Ik heb het in NL ook nog niet meegemaakt.
    In het buitenland wel, maar dat is ook wel te verwachten... die kunnen niet zo veel met een formuliertje van de Nederlandse belastingdienst.
    Wij konden dat zelf oplossen, maar zo'n verloningsbureau is dan ook wel een mooi iets.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  5. #25

    Standaard

    het is heel gebruikelijk dat bepaalde opdrachtgevers facturen willen.
    Maar dat is het bedrijfsfeesten en discothekencircuit.
    Een deel van de bands heeft daar dus veel mee te maken. En een ander deel helemaal nooit.

    Zoals al eerder genoemd in deze thread.
    Als jij met je band een keertje tegenkomt dat zo een factuur een voorwaarde is. Dan gooi je de kosten van een administratiekantoor er op. Plus de BTW (nu weer 6%)
    En je laat een verloningsbureau die klus voor je doen.

    Pas wanneer je regelmatig geld gaat verdienen. En daar iets aan overhoud. Dan begint het tijd te worden om je administratie zuiver op te zetten. Ik raad aan om dan gewoon een avondje cursus te nemen. Dat is een deel van je metier.

    Met een vaste band die bezit heeft (zanginstallatie oefenruimte enz) kun je een vereniging of stichting opzetten. En een IPV aanvragen. Maar (semi)beroepsmuzikanten moeten eigenlijk allemaal een VAR hebben.

    Overigens APP-tip voor muzikanten
    de app : "camscan"
    Daarmee maak je scans van elke muziekgerelateerde bon. Via de camera in je smartphone. In drie automatische stappen direct naar pdf formaat. (foto controleren, automatisch kader controleren, automatische bewerking goedkeuren, dan save als PDF)
    Een keer per maand gooi je al die scans in folders op je PC (ik heb een folder "bonnen-2013" met daaronder "bonnen-januari", "bonnen-februari" enz)
    Zodra je ergens bonnetjes voor nodig hebt, kun je ze allemaal terugvinden.
    Laatst gewijzigd door showband; 21 mei 2013 om 11:20
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.018

    Standaard

    Er wordt ons als band gevraagd om een gageverklaring in te vullen. Het gaat om het gigantische bedrag van 150,00 euro voor de hele band! Dus 30,00 euro pp! Die nieuwe Fender is weer een stapje dichterbij

    Wat mij stoort is dat er van mij verwacht wordt dat ik mijn BSN nummer invul met mijn verdere gegevens. Ik heb hier toch wel moeite mee in het kader van (mogelijke) identiteit fraude (AVG wet). En aangezien het nog maar eerst nog afwachten is of het wel doorgaat wil ik toch eerst even wat informatie afwachten voordat mijn gegevens ergens op een bureau liggen. Ik heb zelf al gedacht om helemaal niet op het formulier vermeld te worden, ik speel dan als het ware gratis (als "vriendendienst"). Het zal voor de zaaleigenaar toch weinig uitmaken of er 4 of 5 personen op dat formulier staan?

    Hoe denkt men hierover?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat formulier moet klaar zijn voordat je betaald wordt dus na het optreden is vroeg genoeg.
    Je kunt je afvragen waar doet die opdrachtgever moeilijk over, dat vraag ik mij ook af.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Ik heb in mijn jaren bij de karaoke band dat formulier ook nooit ingevuld. Heeft nooit iemand moeilijk over gedaan. Ook nooit een kopie van een paspoort ingeleverd.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tegenwoordig doen locaties wel moeilijk wat dat betreft.
    Ik zou inderdaad de gage verklaring na het optreden inleveren.
    Maar wat jullie moeten doen valt nog mee. Toen ik nog bij Empire speelde, waren we een VOF en moest je vennoot worden. Elk jaar weer gezeik en gedoe om m’n eigen belasting aangifte goed te krijgen omdat m’n hoofd inkomen bij m’n werkgever verdiende.
    Gewoon na het optreden inleveren en anders niet spelen. Maar volgens mij is de horeca dicht dus verbaasd me dat jullie überhaupt mogen spelen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar wat jullie moeten doen valt nog mee. Toen ik nog bij Empire speelde, waren we een VOF en moest je vennoot worden.
    Dat is toch een keuze, geen must?
    Je kunt toch ook als zelfstandige je diensten beschikbaar stellen aan de bestaande VOF, dat die VOF jou inhuurt / jij factureert aan de VOF?
    Moet je wel zelf ingeschreven zijn bij kvk, of via payrollconstructie werken, maar het kan.
    Heb je natuurlijk nog steeds iets meer belastinggedoe, maar ik zou niet graag met anderen in een vof zitten.

    Gageverklaring is top, als je opdrachtgever zin heeft in die papierwinkel.
    Ik weet dat de meeste opdrachtgevers van mijn ene bandje daar totaal niet op zitten te wachten, die willen gewoon een factuur.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 januari 2022 om 08:29

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top