Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11

    Standaard

    Ik ben het er niet mee eens. Ik vind het namelijk wel meevallen met het "gezeik" De regeling werkt prima, de formulieren zijn zo ingevuld. De kleine artiestenregeling zorgt ervoor dat je gewoon je geld krijgt en dat de opdrachtgever het netjes af kan handelen. Als het om grotere bedragen gaat zal er gewoon belasting betaald moet worden. Ik vind dat vrij normaal.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    maar "normaal" is dat : 20 X per jaar optreden voor 500 euro'tjes ? ( als men dat al wil/kan betalen ? )

    een band is officiëel gezien 5 man , wat betekent dat per man 2000 euro'tjes per jaar gecashed wordt , waar benzine-/snaren en snoertjes-/ repetitieruimte-/telefoon-/versterkerreparatie KOSTEN nog vanaf moeten.

    een optreden is ongeveer 3 uur ( 4 uur dèh ) , reistijd heen en terug : 2 uur , in-en uitladen , opbouwen en sound-check : 1 uur

    .....kortom : Je steekt niet eens 15 euro per uurtje in je zak ,....terwijl de gemaakte kosten qua tegen-gewicht allang zwaarder zijn .


    Als die kroegen dat niet snappen , dan mogen ze van mij de radio aanzetten of een cd'tje afspelen .

    M.a.w : Dat kleine rot-beetje dienen ze gewoon zwart uit te betalen ! Dát is "normaal"
    Laatst gewijzigd door 7ender; 20 mei 2013 om 12:53

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    zouden bijv. The Eagles ook zo veel verdienen ?

  4. #14

    Standaard

    Jamaar, die gageverkaring in combinatie met de kleine artiestenregeling is er júist voor om de opdrachtgever een belastingvrije onkostenvergoeding van max 163 perpersoon per dag uit te laten keren. Ik snap het probleem niet 7ender..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    maar dat zet de opdrachtgever dan toch vrij ,....en de incasseerder niet denk ik .

    ( ik ken deze werkwijze niet , zeg ik je eerlijk )

  6. #16

    Standaard

    Zonder die regeling zou het de opdrachtgever veel meer kosten (loonbelasting en premies) en zou je helemaal niet spelen of veel minder krijgen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    wat ik er nu van begrijp,met gageformulier is legaal zwart uit betalen door opdrachtgever

  8. #18

    Standaard

    half...

    de belastingen hebben met dat gageformulier een soort verschoningsformulier gemaakt.

    Als de muzikanten zo weinig per persoon verdienen. Dan mag je in een formulier gewoon opschrijven aan wie dat betaald is en gaat de belastinginspecteur er van uit dat het allemaal onkosten waren. Zonder bonnetjes en toestanden bij het optreden.

    Wanneer je als muzikant vier dagen per week een optreden voor bv 140 euro gaat doen. Ja dan kan het zijn dat de belasting man eens gaat bellen om JOU te vragen wat jij met die 30Keuro hebt gedaan. Als jij dan kan tonen dat dat allemaal onkosten waren is er nog steeds niets aan de hand..... maar dat lukt dan natuurlijk niet meer. Naheffing en boete geblazen.

    Kortom. Met een gageformulier kan een gewone amateurband die 1 tot 20 optredens per jaar in een kroeg doet. Voor nul tot een paar honderd euri. Gewoon prima uit de voeten. En dat is voor zowel de belasting als de kroeg EN de band handig.

    Daarboven IS het gewoon loon. Logisch toch? Maar dan ga je naar VAR en IPV systemen.

    nota bene.

    Als je op een bruiloft gaat spelen. Als particuliere amateurmuzikanten. (ongeregistreerd) Op een particulier feestje.
    Dan wordt het als vriendendienst beschouwd. Je kan dan gewoon je "onkostenvergoeding" legaal in de hand laten drukken.

    Maar let op! Als jij weer duizenden euro's op gaat halen is het theoretisch mogelijk dat er vragen van komen. Maar in de praktijk niet...
    (garantie bij deze opmerking = tot aan de deur)
    Laatst gewijzigd door showband; 20 mei 2013 om 14:35
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    wat ik er nu van begrijp,met gageformulier is legaal zwart uit betalen door opdrachtgever
    De artiest is zelf verantwoordelijk voor zijn afdracht. Als hij kan verantwoorden dat al het geld wat hij op die manier heeft gekregen een vergoeding is voor gemaakte kosten dan is er niets aan de hand. Als hij 200 x meer dan 163 euro per jaar mee naar huis neemt dan wordt dat lastig, en zal hij inkomensbelasting moeten betalen. Maar daar is de kleine artiestenregeling niet voor bedoeld.

    edit: @showband. Dat zeg ik.
    Laatst gewijzigd door Baker; 20 mei 2013 om 14:39

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Helder draadje. Die mag gepind worden!

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top