Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: beginnen

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    264

    Standaard

    Op 2002-01-21 15:33, schreef anoniem:
    erm bij de muziekwinkel?
    Kijk, dat zijn de tips!

    Let wel even op dat je geen te goedkoop ding kkopt. Van die QuckTune dingen (Of hoe je het ook schrijft) zijn een beetje rot. Stem apparaten met een analoge meter, dus een wijzertje, werken meestal wat makkelijker dan uitsluitend LCD dingen.
    Als je net begint is het misschien zonde om 200 gulden aan zo'n ding uit te geven, als je een piano of keyboard in de buurt hebt kan je het daarmee doen. Of anders met een stemvork en daarna snaren op elkaar stemmen.
    Stemfluitjes vind ik zelf klote werken en ik heb me laten vertellen dat deze ook nog eens erg temperatuurgevoelig zijn.

  2. #12

    Standaard

    Probeer de Intellituner eens van OnBoard. Is iets prijziger dan de gemiddelde tuner, maar werkt echt geweldig. Je kan hem op je gitaar bevestigen en hij reageert niet op geluid, maar herkent de noten dmv trilling.

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    Op 2002-01-23 18:55, schreef Anno Niem:
    Probeer de Intellituner eens van OnBoard. Is iets prijziger dan de gemiddelde tuner, maar werkt echt geweldig. Je kan hem op je gitaar bevestigen en hij reageert niet op geluid, maar herkent de noten dmv trilling.
    hoe duur? zijn dat toevallig die grijze dingentjes voor bas en gitaar?

  4. #14

    Standaard

    Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat de IntelliTouch Tuner precies kost. Ik heb er laatst een bij Casa Benelly in Den Haag gekocht, ik schat zo'n 50 Euro, maar dat is hij dan ook wel waard. Werkt echt heel nauwkeurig en heeft een handige backlight display. Hij werkt trouwens ook bij andere instrumenten dan een gitaar, als het instrument maar trillingen opwekt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top