Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard Filtertron polepieces veranderen

    Hi! Ik wil een filtertron in de neckpositie van mijn tele plaatsen maar ben er nu achter dat de polepices aan de onderkant te ver uitsteken waardoor ik de pickup niet laag genoeg krijg. Nu wil ik aan zowel de gitaar als de pickup niks blijvends veranderen dus dacht ik er aan een setje nieuwe kortere geschikte boutjes/schroefjes te halen en die in de pickups schroeven. Maar kan dat zomaar zonder dat ik iets in het geluid drastisch verander? Dat is namelijk weer niet de bedoeling. Of dienen die hele lange polepieces ergens voor en verander ik het geluid sowieso?

    Thnx alvast!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Gewoon doen. Er gaat niets stuk en het zijn geen magische schroefjes. :-)
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Thnx! Pickups zijn een beetje magic voor mij om aan te knutselen . Kan je zulke schroeven ook bij de bouwmarkt kopen?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Bouwmarkt lijkt me niet, aangezien het een Angelsaksische maat is, maar ik zou gewoon TV Jones of Gretsch eens mailen, kans is groot dat zij je voort kunnen helpen!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Draai ze er uit en zaag er een stukje vanaf.. Dan weet je zeker dat je de juiste hebt. In de US gebruiken ze andere schroefdraadmaten dan hier...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ben net al bij de lokale ijzerwaren speciaalzaak geweest, niks te vinden inderdaad.

    Zou het inderdaad geen kwaad kunnen om er een stukje af te zagen? Daar zat ik namelijk ook al aan te denken...
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Probeer fabory in Rotterdam Spaansepolder ("de bouten centrale").
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    thnx! Inmiddels opgelost dmv wat frezen in de body, klooien aan de pickups werd me uiteindelijk afgeraden door De Gier in Schiedam en gezien ik toch alle tools in huis heb om de body aan te pakken heb ik dat maar gedaan . Toch thnx for the help guys!

    Maar....!

    Nu heb ik probleem nr2.... Ik vermoed dat de polariteit van 1 van de 2 pickups niet goed is, en ik verdenk de filtertron. Als ik die namelijk op de normale manier aansluit (signaal draad naar de switch en mantel/afscherming aan de aarde) dan klinkt de pickup zelf gemoffeld en de middenstand super dun en uit fase. Draai ik het om dan klinkt het top maar dan is de aarding niet meer in orde want alles bromt en ruist als de ziekte en als ik de pickupcover aanraak van de filtertron krijg ik helemaal herrie.
    Iemand een idee of ik gelijk heb en hoe ik dat dan kan oplossen?

    Thnx!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Kon de Gier het ook onderbouwen of lult ie maar slap uit zijn nek? Ik ben wel benieuwd naar de "waarom niet dóen."

    je hebt waarschijnlijk aan de mantel het begin van de spoel zitten, samen met de behuizing van de pickup. Dit is de mantel en de kern is het einde van je spoel, de hot draad: draai je dit om, dan zit de oude hot draad aan de massa, de oude massadraad (mantel) wordt de hot. Die pikt dus sneller rotzooi op want is zelf niet afgeschermd en aan de hete kant zit ook nog eens de metalen behuizing, die ook als een antenne werkt.

    je zal dus minimaal de behuizing moeten loskoppelen en deze aan de andere draad hangen
    147-c Guitars

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Is het niet handiger om de draad van de andere pickup om te draaien
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top